Annons

Re: Kia optima till Sverige

41
bladhet skrev:Eller, Undrar vad man kan få för pris om man går in och beställer en excutive redan idag med bla drag och motorvärmare.
Förmodligen ska man kunna göra ett lite bättre pris är 295 000. Tycker i alla fall att priset vart i högsta laget, men bilen kanske är en riktig lyxbil?!
Här är andra dieselbilar i samma prissegement http://www.blocket.se/hela_sverige?q=-o ... md=th&sp=1
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Kia optima till Sverige

44
Med lokaltidningen som källa:
Kia Optima kommer enbart att säljas i 600 exemplar till Sverige och alla blir med 1,7l dieselmotor. Vill man maxa gällande utrustning kommer det att stanna på lite över 300 000 kr. Att det blir så få var att den aldrig var avsedd för Europa utan bara Sydkorea och Nordamerika, så produktionslinjen är underdimensionerad.


Så beställ i tid, de tar slut snabbt, skulle jag tro...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Kia optima till Sverige

49
Var idag inne på min kia återförsäljare och provkörde optiman, 1.7:a diesel automat. Kanon fin bil med bra utrymmen trevlig att köra med. =)
Back in a Kia Rio 1,25 Launch Edition
Volvo V70 2,4L 170hk Classic
New. Bmw 116d M-sport
Old. KIA Soul 1,6 CRDI EX Komfort

Re: Kia optima till Sverige

50
PontusH skrev:Var idag inne på min kia återförsäljare och provkörde optiman, 1.7:a diesel automat. Kanon fin bil med bra utrymmen trevlig att köra med. =)
Säger det samma, riktigt trevlig bil, relativt pigg för att vara en så "stor" bil.
En positiv sak till är att den va fin att kolla på, dock tråkiga orginal fälgar
Kia Pro_Ceed GT 1st Edition "-14"
Volvo 164e Turbo -73
Volvo 164e -72
KTM 250 SXF
Skriv svar

Återgå till "Optima"