Annons

Kylarvätska

1
Hämtade ut en sprillans Ceed SW 1.6 CRDi i fredags.
Noterade dock att kylarvätskan ligger på MIN strecket i expansionskärlet.

Tänkte fylla på men jag fick inte loss locket till expansionskärlet... Det gick att vrida så det sitter löst men inte att lyfta bort det! Hur tusan gör man för att lyfta bort det? Vill inte bruka milt våld innan jag kollat med någon annan.
Annons

Re: Kylarvätska

2
Först och främst, tänk på att vätskan inte ska mätas snorkall, då kan den visa för lite. Själva locket är väl sånt barnsäkert som man ska hålla ner samtidigt som man vrider? Har själv aldrig öppnat, men oljelocket är ju sånt.

Men på en helt ny bil skulle jag be verkstaden fixa det, utifall det finns läck någonstans Att vätskan inte ligger vid min ska ju vara kontrollerat vid leveransservicen.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010

Re: Kylarvätska

3
Bilen stod plant i garaget. 19 grader varmt. Hade stått inne hela dagen.
Jag tror helt enkelt inte dom har kollat nivå efter dom monterade motorvärmaren.

Mitt förtroende för bilmekar är tyvärr inte på topp. En på ny BMW hade dom inte luftat ordentligt efter montering av motorvärmare. Fick till följd att motorn tryckte ut kylarvätska i mängder. Fick åka bärgare...
Efter detta kollar jag alltid olja, vatten, bromsvätska och ringtryck efter att en mek har rört i bilen.

Tar emot att lämna in bilen för en sån enkel grej som att fylla på.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"