Annons

Saab 9-5--> sportage 1,6

1
Hej,

Mattias heter jag och bor i V-ås med familjen bestående av fru, en dotter på 1.5 samt en till på väg och en hund.
Kör idag en Saab 9-5 aero kombi och siktar på ett nybils köp till våren. Har kört saab i 6 år.
Lutar idag åt en Kia Sportage 1.6 men vi får se om vi hinner ändra oss.
Senast redigerad av Lindgren_021 den 03 feb 2012, 10:41, redigerad totalt 1 gång.
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit
Annons

Re: Saab--> sportage?

2
Hejsan och varmt välkommen till forumet.
Inget att fundera över. Slå till på en Sportage ;)

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

4
Lindgren_021 skrev:Ja då var bilen såld!

På måndag bär det av till bilhallen för att köpa nya bilen.

Kia sportage 1.6 vit med komfortpaket=)

Vet dock inte hur länge jag blir utan bil....
En användare på forumet "Alien" skulle få vänta 4-6 månader om han skulle ha bilen 100% efter önskemål gällande utrustning/tillbehör. Nu fanns hans bil hos handlaren, tror jag och då blev det några veckor istället. Leta efter hans köptråd om Sportage och läs mer där.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

5
Tydligen så finns bilen, men inte hos handlaren. tror den står i Göteborg. vill bara ha sidesteps och motorvärmare som "tillval" så det monterar ju handlaren åt mig. Men frågan är när jag kan få den, och det vet jag först på Måndag.

Var inte meningen att det skulle gå så fort att sälja bilen. 13 minuter.....från att jag la ut den på blocket.
//Mattias

Re: Saab 9-5--> sportage 1,6

10
Haha, började bra efter vi hade haft bilen en timme så hade jag redan lyckats köra sönder vänster backspegel när jag skulle ut från garaget. Den vred sig åt fel håll vilket räddade en totalskada, nu var det bara den svarta ramen runt som gick sönder så dem får fixa detta i nästa vecka eller nå. El motorn fungerar också fortfarande. Kändes lite tungt precis i ögonblicket men nu skrattar jag och frugan åt det.
//Mattias