Annons

DIY (Do it yourself) Kategori.

1
Hejsan allesammans.

Till den 4/2 då jag kommer "sjösätta" portalen på forumet så kommer vi även ha en DIY (gör det själv) Kategori.
Detta vet jag att det är många som efterfrågat på forumet.

Efter ett mycket intressant pm från en av våra medlemmar ang just DIY så kommer denna användare nu få "Moderator rättigheter" för kategorin DIY.

Citerar det pm jag fick
En egen DIY - Do It Yourself - forumsdel som är uppstyrd för att man lätt ska kunna hitta och använda guider.
- En användare skriver en guide till något, exempelvis hur man byter lampor på en Cee'd, komplett med bilder och allt.
- Guiden skickas till ansvarig moderator/admin som ser över så att det ser vettigt och rätt ut, ger förslag på eventuella ändringar osv
- Ansvarig moderator/admin lägger upp guiden i DIY-forumet när den är ok
- Tydliga trådnamn, ex: "Byte av glödlampor i framlyktor, Cee'd 2007-2009" eller "Installation av eftermarknadsstereo, Sportage generation 3"
- För att få sin guide publicerad krävs både bra text och tydliga bilder
- Endast moderator/admin kan skapa trådar/inlägg i syfte att kvalitetssäkra innehållet
Jag låter den ansvariga för detta presentera sig själv.
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Annons

Re: DIY (Do it yourself) Kategori.

2
Hej!

Det är jag som kommer att vara ansvarig för den nya kategorin.

Bakgrunden till initiativet är att jag själv vet hur omständligt det kan vara att hitta vettiga beskrivningar av hur man utför olika vanliga och ovanliga åtgärder bland alla trådar, ett problem som finns på de flesta forum. När man väl hittar dem så funkar inte bilderna etc... ni vet hur det brukar vara :) Därför ska vi nu samla allt på ett och samma ställe och samtidigt se till att det från början håller en hög nivå!

Därför kommer jag att hålla ordning på vår kommande DIY-kategori för att underlätta för alla forumets medlemmar och för alla våra tillfälliga besökare som vill veta hur man byter lampor eller högtalare.

Så fort kategorien är uppe kommer ett exempel på den nivå jag vill ha på våra DIY-inlägg och en steg-för-steg guide till hur man får sina egna DIY:s upplagda.

Kontakt med mig får ni genom att maila till sarge@kiacarclub.se

Vi ses den 4/2!

Re: DIY (Do it yourself) Kategori.

3
Mycket bra.
Undrar om det inte redan är postat en del som passar rakt in i kategorin?
Borde ju gå att göra kopior på dessa inlägg och införliva dem i avdelningen, kanske?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: DIY (Do it yourself) Kategori.

4
Ronnie skrev:Mycket bra.
Undrar om det inte redan är postat en del som passar rakt in i kategorin?
Borde ju gå att göra kopior på dessa inlägg och införliva dem i avdelningen, kanske?
Precis. Min plan är att dammsuga forumet för att hitta lämpligt material. Problemet är att det inte finns så många inlägg med bilder, vilket jag gärna vill ha, men det går nog att lösa på något bra sätt.

Re: DIY (Do it yourself) Kategori.

7
En fråga. Varför finns det inte en DIY-avdelning i varje bilmodellsavdelning? Jag kommer lägga upp en hel del Sportage material allt eftersom jag river runt i bilen. Känns som det hade varit smidigare om de med Cee'd inte behöver bläddra förbi mina trådar. Samtidigt med en allmän DIY och några specifika för vissa modeller finns risken att folk postar/letar på fel ställe.

"Just my 5..."
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-

Re: DIY (Do it yourself) Kategori.

10
Om det kommer bli hutlösa mängder med Guider till dem olika modellerna så är det inte omöjligt att dem läggs in under respektive kategori. Men just för tillfället så läggs alla i samma kategori.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Skriv svar

Återgå till "Om forumet"