Annons

Backkamera

1
Sorento 2013. Backkamera givit upp i januari. Eventuellt får de fram kamera till i april. Jäkla tomtar..
Kompisens bil samma sak, forskade lite i ämnet och KIA har känt till detta länge (även Hyundai). Att inte få fram en kamera på 4 månader är verkligen klent. Samtidigt sprutar de ut nya bilar med kamera men till befintliga ägare icke. KIA beklagar bara och kommer med olika datum/besked hela tiden. Tror jag ska göra det här till mitt korståg när jag har tid över. Märkligt hur lite KIA bryr sig i trogna kunder, jag har gått från att alltid tala väl om och rekommendera KIA, är inne på min 4:e, till att för det gensvar jag fått i kamerasaken helt välja bort KIA vid nästa bilbyte, tycker rejält illa om dem nu och precis som här delar jag gärna den inställningen till de som vill höra på. Så lite det hade behövt göra för att ha kvar en kund som köper en ny KIA vartannat år.

Hur har du fått din trasiga backkamera hanterad?
Annons

2
Samma skit för mig. Har väntat sedan 10 februari på ny kamera. Verkstaden har fyra andra bilar som väntar på samma. Det blir inte en ny kia när denna ska bytas i höst.
Kia Sorento EX Komfort (+Navi 7") 2013

Re: Backkamera

5
Blev den bytt på garantin? Min är ett lotteri om den funkar eller ej. När jag precis startat så växlar den inte ens över när jag lägger i backen. Och ibland så växlar den men är helt svart, och ibland funkar den som den ska.
Skriv svar

Återgå till "Problem"