Annons
Annons

Re: Framvagnsproblem

3
Jag och en kollega tog ut varsin Sorento pp crdi i november -11, redan efter 600mil började det "klonka" i framvagnen på bilarna, först på höger sida och efter ytterligare 100 mil även på vänster. Bilarna har nu gått ca 2700mil och det blir bara värre, har påpekat detta på servicen men man har inte hittat felen på bilarna. Man har nu kontaktet Kia centralt och nästa åtgärd blir stötdämparbyte.

Re: Framvagnsproblem

4
Grattis pojkar! Min Sorento -11 med motsvarande körsträcka har samma problem + ett knäppande plåtljud som verkstan inte kunde förstå varifrån det kom, vilda gissningar förekom: Stenar som sprätte omkring mellan bromskiva och sköld kanske något löst i katalysatorn!? Här i Stockholm har vi idag 13grader och regn, det passar min Sorento perfekt då luftkonditionering inte klarar av att kyla om det är varmare än 21grader.

Re: Framvagnsproblem

5
Kanske tur att inte sommaren är så varm, men jag har inte haft några problem med att kyla bilen trotts ganska höga ute temperaturer. Jag och min fru konstaterade när vi provkörde Sorento förra sommaren att den hade vissa problem med att få en behaglig temperatur i kupén men vår har det inte varit några sådana problem med och då är den ändå svart.

Tack och lov har jag inte hört något klonkande från framvagnen heller, har dock en stol som inte riktigt är stabil i vissa inställningslägen.
Det samma gäller helljuset som inte går att justera och som står så lågt att det mest bländar mig själv.

Tyvärr så tror jag inte att KIA sverige riktigt har koll på tekniken när det kommer till sådana här problem... utan då står märkesverkstäderna ganska ensamma med problemen.

Anders
KIA Sorento 2012 Svart 7-sits
Skriv svar

Återgå till "Problem"