Annons

Re: Senaste version av mjukvara och karta

51
brickan skrev:Tror ni att även jag kan få applecarplay??

Jag har en Kia ceed sport wagon av 2016v års modell. Jag skulle bli skitglad om jag kunde få det genom en uppdatering.
Du kan inte ha acp då du har gen 2 på din stereo. Det ser du om du tittar på sd-kortet där det står 2.x
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15
Annons

Re: Senaste version av mjukvara och karta

53
Giganten79 skrev:Hej alla Sorento ägare!

Vår återförsäljare (Hedin Bil i Jönköping) sa att vi inte skulle få ACP i bilen eller kunde få det. Litade inte på dem och tog bilen till nya KC Motors i Malmö och där sa de tvärtom..vi testar och ser om det fungerar
Jag har bokat service hos Hedin Jkpg, och även fått till svars att det inte går att få till min bil. (Jag har SD kort 4.X)
Jag påtalade då att det är många andra som lyckats få det att fungera och fått felaktiga svar, så dom skulle "kolla på det"
Känns inte som alla återförsäljare har bra koll på detta och det gör mig lite mörkrädd faktiskt. De om nån borde väl ha koll
Exakt så känner jag också? Vem ska man vända sig till om inte ens ÅF kan svara på detta? Som jag skrev ovan så kommer jag att överleva utan ACP, men det vore surt att bli utan pga av att ÅF inte vet om det funkar...
Stå på er alla ni som vill ha ACP hos era lokala handlare
Jag utgår från att den andra verkstaden fick ACP att funka på din bil?
EDIT: Såg att du skrev att det funkade...
Kia Sorento Business + 2016

Re: Senaste version av mjukvara och karta

54
Verkar som uppdateringen är ganska ny och knappt några 2016 bilar vart inne på sin första service då man får uppdatering. Bara några få människor här som vill ha den funktionen tidigare än sin 3000mil service :)

Verkstäderna vad jag förstår vet inte riktigt vad som följer med i uppdateringen dom får från kia och eftersom knappt några 2016 modeller vart inne på första service så vet ingen riktigt. Men jag kan iaf meddela att man får carplay då jag fick min uppdaterad i förtid :)

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk

Re: Senaste version av mjukvara och karta

57
Inget uppdaterande av Stereo idag hos Hedin bil Jönköping. För gammal säger dom. Endast Sorento från 2016-09 går att uppdatera till ACP...

Det är kanske bara att ge upp...? Jag vill ju inte argumentera för mycket, då jag inte själv är 100% säker på att det går. Det hade varit mycket intressant att veta vad det är som gör att det inte går? Stereons serienummer? Modellbeteckning? Något som konkret visar att dessa funkar och dessa funkar inte...
När jag går in och tittar i meny/system/prog info ser allt ut som innan servicen. (Jag fotade av den). Går det av avgöra att detta är sista skriket för en Sorento 2016-03?

Programvaruv. ST.UM.EUR.E491.151016
Firmware ver. MICOM.ST.UM.EUR.3053.150825 SUBM.ST.UM.1021.150413
Enhets-id.
Navi-appversion. ST4.EUR.KMC.151013.80592
Kartversion. EUR.08.41.44.705.001.1(D.B1)
Kia Sorento Business + 2016

Re: Senaste version av mjukvara och karta

59
Johansjostrand skrev:Inget uppdaterande av Stereo idag hos Hedin bil Jönköping. För gammal säger dom. Endast Sorento från 2016-09 går att uppdatera till ACP...

Det är kanske bara att ge upp...? Jag vill ju inte argumentera för mycket, då jag inte själv är 100% säker på att det går. Det hade varit mycket intressant att veta vad det är som gör att det inte går? Stereons serienummer? Modellbeteckning? Något som konkret visar att dessa funkar och dessa funkar inte...
När jag går in och tittar i meny/system/prog info ser allt ut som innan servicen. (Jag fotade av den). Går det av avgöra att detta är sista skriket för en Sorento 2016-03?

Programvaruv. ST.UM.EUR.E491.151016
Firmware ver. MICOM.ST.UM.EUR.3053.150825 SUBM.ST.UM.1021.150413
Enhets-id.
Navi-appversion. ST4.EUR.KMC.151013.80592
Kartversion. EUR.08.41.44.705.001.1(D.B1)
Gör bara så att åk in och be och få kartan och programvaran uppdaterad. Sen får ni väl se efter om det gick eller inte. Jag vet att det är inte alla bilar med gen 4.x på avn-enheten som kan få acp och android auto men har inte koll på något spciellt brytdatum.
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"