Annons
Annons

Re: Senaste version av mjukvara och karta

32
FilipLyxell skrev:
SnaBel@ skrev:Är det bara att åka in och få programvaran uppdaterad ? Pris för det ?
Uppdatering karta/programvara på avn är kostnadsfritt i samband med service. Övriga tillfällen får varje verkstad själva bestämma om dom vill ta betalt eller inte
Ok då ska jag åka och kolla upp det. Pratade med försäljaren idag och enligt honom så va det bara att installera på mobilen. Men han verka iaf ha fel då inget händer .

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk

Re: Senaste version av mjukvara och karta

33
SnaBel@ skrev:
FilipLyxell skrev:
SnaBel@ skrev:Är det bara att åka in och få programvaran uppdaterad ? Pris för det ?
Uppdatering karta/programvara på avn är kostnadsfritt i samband med service. Övriga tillfällen får varje verkstad själva bestämma om dom vill ta betalt eller inte
Ok då ska jag åka och kolla upp det. Pratade med försäljaren idag och enligt honom så va det bara att installera på mobilen. Men han verka iaf ha fel då inget händer .

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
Jaha Kia i Katrineholm ville ha lite över 900kr för att uppdatera innan min service. Men dom hade ingen aning om man fick carplay

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk

Re: Senaste version av mjukvara och karta

38
Måste fråga er som fått uppdatering. Hade ni apparna redan men att dom var grå markerade och inte gick att starta ? Jag maila en annan verkstad och fick detta svar.

Det har hänt att de första Sorentobilarna som kom utrustade med apple carplay/andriod auto ej hade programvaran aktiverad i media-enheten, då finns det en uppdatering att göra till senaste programvaran för att aktivera "apparna" i bilen.

Du kan själv se om din Sorento har carplay/android auto i mediaenheten, då skall det finnas ikoner för vardera "app" men de är ljusgråa och går ej att trycka på. Men ikonen ska finnas där för vardera app.
Finns ej dessa ikoner går det tyvärr ej att uppdatera/installera programvara i enheten för att få dessa funktioner, utan då har ej enheten stöd för dem.

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"