Annons

Re: Senaste version av mjukvara och karta

21
Jag kommer få det som "goodwill" eftersom jag frågat vid köp om det fanns någon skillnad mellan 2016 Executive och 2017 årsmodell, och kunde styrka att KIA sagt att det inte var någon skillnad. Sedan kom Special Edtion med icube fog lights. Tror KIA och återförsäljaren delar på den kostnaden. Ljusen är dock inte monterade ännu så det kan haverera, men jag ska inte betala något. Helt fel att säga att det gick på service/garanti, jag behövde gräva fram ett mail som bevis på vad som sagts.
Annons

Re: Senaste version av mjukvara och karta

22
Nice. Jag fick veta i höstas när jag beställde att det inte kommer gå att få AndroidAuto och CarPlay. Var inget att diskutera.
Men nu när det kom tror jag de installerade av goodwill också. Då de gjorde det när bilen inte var på service vilket vad jag
har förstått är ända gången de uppgraderar kartor och mjukvara. Min plan var endast att lägga på sommardäcken.
VIlket egentligen är konstigt då service inte skall vara fören efter 2år eller 3000mil. Men om man skall få fria kartor i sjuår
så ä modellen lite konstig.

Re: Senaste version av mjukvara och karta

24
Vår handlare Aften Bil i Åkersbergs nöjde sig med svaret från KIA Sweden om att vår Sorento från 2016-06 inte kunde uppgraderas med CarPlay eller Android Auto. Endast bilar från 2016-09 kunde uppdateras enligt KIA. Vi nöjde oss inte med svaret utan tog bilen till KIA Service Center i Upplands Väsby vilka installerade CarPlay och Android Auto utan snack och kostnad samt gav oss en fri lånebil.

Re: Senaste version av mjukvara och karta

25
Man kan ju hoppas på att få Apple CarPlay och Android Auto installerat nästa år man har 1:a servicen på bilen (tillverkad April 2016) Har ju själv exakt samma version på SD kortet som de flesta här på Sorento forumet. Kommer nog bli jävligt sur om HedinBil säger att det inte går att installera när jag vet att det kommer göra det. Får väl fråga om man kan få alla filer kopierade på en usb-sticka alt SD kort och installera skiten själv annars :D Härligt och höra att de flesta/många har fått ACP och Android Auto installerat iaf!

Re: Senaste version av mjukvara och karta

27
Hej allihoppa,

Är ny hör och har precis köpt ett 2017 Kia Picanto, full utrustad men fick tyvärr ingen ACP eller Android Auto. När jag ringde till Bilhandlare, de har sagt att det finns just nu inte för 2017 Kua Picanto men kanske ska komma. Jag vet inte villken system jag har. Här är en bild av den:

https://ibb.co/cZGFXk

Vet ni om jag kan få det installerat eller inte? Online från Kia stå att ALLA bilar inom Europa från 2016 och senare ska få den under 2017.

Tack så mycket för ert hjälp!

Mvh,
Cory

Re: Senaste version av mjukvara och karta

29
Något konstigt är det med Kias Specar. Har precis hämtat en Sorento Business som beställdes i början på sommaren.
Enligt utrustningsbladet på hemsidan nu (juli) och det jag har kvar från april står det att business ska ha ACP men det är en AVN2.X och ingen ACP så långt ögat kan nå.
Förbannat trist om man har köpt bilen fel informerad, kanske en liten grej men jag stod i valet och kvalet länge mellan nivåerna och just att ACP fanns i business förenklade det mitt beslut något.

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"