Annons

Nytt ljud i Sorenton 2010

1
ä ny här, så jag hoppas detta blir rätt ;) Har en nyinköpt Sorento från 2010. sitter en eftermonterad Kenwood som funkar som den ska men är inte som jag önskar. blir till att införskaffa en ny. någon som mixtrat med detta, ska jag göra det själv eller lämna in? tips o förslag tack.

//Henry
Annons

Re: Nytt ljud i Sorenton 2010

2
Ja du... det är inte lätt att få svar på frågor om Kia Sorento här. Jag har haft en del frågor själv men har mer eller mindre, mest mer, gett upp att få dem besvarade. Det verkar inte vara så många som kör Sorento och de få som gör det och som dessutom råkar vara registrerade på det här forumet, tiger som muren.

För att återgå till din fråga så borde det inte vara några konstigheter att byta ut kenwoodstereon (är inte Kenwood mest kända för hushållsapparater?) mot något annat. Det bör väl sitta en ISO-kontakt på baksidan av stereon och möjligen lämplig adapterkabel mellan stereon och bilens kabelhärva antar jag. Sedan vet jag inte hur Kia gör, om de har extern förstärkare eller inte. På min Volvo sitter det en förstärkare under passagerarsätet. För övrigt så har jag det "mellanstora" ljudpaketet i min Volvo och det låter förbannat bra med sitt Dolby ProLogic II.

Köper du en hyfsat påkostad dubbel-DIN-stereo av seriöst märke så har den inbyggd förstärkare. Frågan går då vidare till hur Kias högtalare låter? Det kanske är bättre att byta ut dessa än huvudenheten?
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"