Annons

EL

1
Hej på er
Jag har bytt husvagn till en morden med sladdsystem (ATC) och det kräver 13 polig kontakt, har 7polign kontakt.
Skulle jag vilja ha en 13 polig cambus i stället för 7 polig så kostar det enligt kia 4500:-. Har funderat och kollat på koplings schemat från husvagnslevarantören och se att det som fattas är matning till ATC och laddning o kylskåp
om man skiter att lägga ut 4500:- och istället dra två kabelar från batteri plus o minus 4,5 kvadrats kabel till draget och sätter ett dubbelrelä där bak .Dessa skall koppla in på fölande plint 9 o 10 är til kylskåp o matning och jorden till plint 11 o 13, i hansken på husvagnen så byglar jag frånplint 7(parkering) och över till plint12 som är ledig och då kan jag gå till baks med kabeln från plint 12 till relä som blir manöver. Så när jag sätter i kontakten så har jag ström plit 9 o10.
Tänker jag rätt eller är det som vanlig kortslutning i huvudet. Och är det nogon som har en beskrivning hur man dra kablar på vänster sida och hur man tar bort all plast längs vägen till baken,
Taksam för svar Kent-Ove
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"