Annons
Annons

Re: Plåtfälgar till Kia Ceed....

12
mibe skrev:Att kalla Hankook för skitdäck är ungefär lika begåvat som att kalla Kia för en skitbil. Faktum är att de är ungefär lika bra som vilka andra däck som helst och har till och med däck som krigar i toppen.

Läs här, till exempel:
http://www.aftonbladet.se/bil/article15304996.ab
Förtydligande: Det gällde dubbfria vinterdäck, har själv kört på dom och dom suger bigtime! ;)

Sommardäck är ju inte lika kinkigt om man inte ska tokrejsa, hittills är jag rätt nöjd med mina hankook sommardäck som verkar vara en bra kompromiss mellan miljö, buller och komfort.

Ungefär lika begåvat att läsa vad det handlar om för däck i tidigare inlägg innan kanske ;)

Edit: Jäkligt positiv läsning dock om sommardäcken iaf ;)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Plåtfälgar till Kia Ceed....

13
Det finns skitmodeller av däck från alla märken. Poängen är att Hankook är RIKTIGT bra däck och det finns förmodligen skitdäck från alla märken. Tror inte säljaren funderar riktigt i de banorna att man vill lura kunden, då hade han skickat med indiska däck eller nåt sånt.

PS. Erkänner att jag borde läst mer i början av tråden, men det framgick inte så jättetydligt att det var vinterdäck det handlade om från där jag läste. :oops:
Kör: Kia Ceed GT+, Kia Soul
Körde: Kia Optima Executive

Re: Plåtfälgar till Kia Ceed....

16
Gisslaved Softfrost är bra val av dubbfritt. Har ingen erfarenhet av dessa på en Kia Ceed SW (som vi nu har) utan dessa har endast varit monterade på en MB c200 -95. Bra betyg har däcken och det förstår jag. Lite dyrare än andra däck, men när det gäller vinterdäck så vill man kanske inte snåla då säkerheten följer med priset (enligt min mening) :)
KIA Cee'd 1.6 CRDI SW 2013
Skriv svar

Återgå till "Köpes"