Annons
Annons

Re: stänkskärm

4
Kia venga. Jo det biten sitter i anslutning till eller är framsidan av stänkskärmen. Är på höger fram däck. Den sitter liksom i anslutning till kofånaren och in under stänkskärmen. Svårt att förklara. Hoppas du förstår.

Edit
Biten går över ACn till stänkskärmen typ onepiece plast.

Re: stänkskärm

6
Innerskärm, kolla skroten annars får du kolla med verkstan vad de kostar. kan du byta själver om du tar av hjulet så kommer du se fästpunkterna, kan krävas en monteringssats om vissa clips och skruvar ramlat bort.

Har du haft snö eller is packat i hjulhuset sedan kört över farthinder kan detta ske, eller om man inte är uppmärksam och klipper i de stora isklumpar som lossnar från lastbilars hjulhus/underreden.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: stänkskärm

7
Torgskräck skrev:Innerskärm, kolla skroten annars får du kolla med verkstan vad de kostar. kan du byta själver om du tar av hjulet så kommer du se fästpunkterna, kan krävas en monteringssats om vissa clips och skruvar ramlat bort.

Har du haft snö eller is packat i hjulhuset sedan kört över farthinder kan detta ske, eller om man inte är uppmärksam och klipper i de stora isklumpar som lossnar från lastbilars hjulhus/underreden.
Tack jag har funderat stenhårt på hur i h-e detta har kunnat hända. Jag körde till Halmstad och tillbaka i lördags. Allt var helt då och det var hur mycket snö som helst på vägen pga snöstorm så där fick jag en bra förklaring. Alla infarter till mitt hem så är det farthinder då vi har ett dagis en gymnasieskola och en grundskola. Så varje gång jag kommer hem så är det farthinder.

Re: stänkskärm

9
Är ej så händig så jag åkte bort till Mekonomen och fick ett "värsta scenario" pris på 1000 spenn glömde att fråga om det innebar arbete jag skulle tro det är med arbete. Han skulle ringa mej imorgon när han har kollat priser mm.
Skriv svar

Återgå till "Kia-bilar, ej modellspecifikt"