Annons

TPMS Ventiler

1
Undrar om någon här har erfarenhet av såna ventiler? Sitter på min Kia Ceed årsmodell 14, både på sommar och vinterdäck. Någon som vet om bilen själv kommer kalibrera in sensorerna på vinterdäcken? Eller måste jag byta däck på verkstad fortsättningsvis?

Kanske räcker att byta på verkstad första gången, så är de kalibrerade sen?
Ceed SW GDI/DCT Machine Silver, LTD Ed 14.
Annons

Re: TPMS Ventiler

2
Funderar också på detta då jag troligen snart blir ägare till en ny Cee'd som i så fall kommer att levereras med TPMS-utrustade vinterdäck. Googlade lite om TPMS och det finns tydligen både bilar som är "självlärande" och de som måste "synkas ihop" manuellt med ventilerna. Gjorde en snabbkoll i bruksanvisningen för Cee'd:en och det ser inte ut att framgå där hur det ligger till.

Och om det måste göras manuellt, kan man göra det själv? Har en blåtands ODB2 adapter liggande som kanske kan vara till hjälp tillsammans med rätt programvara?
Kia Niro PP2 2017

Re: TPMS Ventiler

3
Har tyvärr inget svar att ge än då jag ännu väntar på vinterdäcken, tydligen var sensorerna sluthos leverantörer hörde jag för ett par veckor sedan, men 7 November skulle de tydligen komma in. Fortfarande inte hört nått mer dock.
Ceed SW GDI/DCT Machine Silver, LTD Ed 14.
Skriv svar

Återgå till "Kia-bilar, ej modellspecifikt"