Annons
Annons

Re: Dieselförbrukning

92
Nu när jag kör diesel känns det inte speciellt nödvändigt att maxfylla tanken när jag ändå kommer över 80 mil på en tank.... Så glest är det inte mellan mackarna där jag kör! :lol:
2011 Kia Cee'd SW 1.6 CRDi EX Business ECODynamics, Piston Grey, 128 hk

Re: Dieselförbrukning

93
anglofile skrev:Nu när jag kör diesel känns det inte speciellt nödvändigt att maxfylla tanken när jag ändå kommer över 80 mil på en tank.... Så glest är det inte mellan mackarna där jag kör! :lol:
Haha, tänk på att jag bor i "Norrland" :D Har blivit hemskt snål sen jag köpte KIAn, hade en trimmad Mazda3 MPS förut å den kom man vid buskörning 20mil på en full tank 98oktan men då klagade man inte :mrgreen:
KIA CEED SW 1.6 CRDi Comfort -12 Cassa White.. 3x55w xenon extraljus + Xenon i halvljuset

Re: Dieselförbrukning

94
Hej på er!

Den nya kian är inte inkörd än, har nu gått ca 60 mil. Den lilla ceeden har gått ca 5800. Snittet på den lilla brukar landa på 0,56.
Den nya ligger på precis över 0,5 men borde gå ner efter inkörning. Bådas värden är med dubbfria vinterdäck. Brukar ligga mellan 0,41-0,49 oberoende om jag kör i 70 eller 110.
Jag tycker detta är väldigt rimligt. Båda körs ca 9 mil t o r varje dag. mest landsväg men en del i stan (göteborg).
Tomma tunnor skramlar alltid mest!

IMPERIAL CROWN 1966
KIA CEED 1,6 CRDI ECO SW PREMIUM 2012
KIA CEED 1,6 CRDI EX 2008

Re: Dieselförbrukning

95
Min bil har gått precis 100 mil nu och första tanken stod mätaren på 0.55l/mil, vilket var 0.59l/mil i verkligheten om jag räknade hur mycket jag kört och förbrukat.

Motorvägskörning verkar den ligga över 0.6l/mil på mätaren.
Kia cee'd sw Premium Edition 2012 Piston grey

Re: Dieselförbrukning

96
Mek skrev:Min bil har gått precis 100 mil nu och första tanken stod mätaren på 0.55l/mil, vilket var 0.59l/mil i verkligheten om jag räknade hur mycket jag kört och förbrukat.

Motorvägskörning verkar den ligga över 0.6l/mil på mätaren.
Stämmer väldigt bra överens med min pro_ceed också,
dock känns det som att man har ganska tung högerfot
Kia Pro_Ceed GT 1st Edition "-14"
Volvo 164e Turbo -73
Volvo 164e -72
KTM 250 SXF

Re: Dieselförbrukning

99
När jag jämfört trippen med Googles navigation så skiljer det mellan 1-2 km på 100 km "till bilens nackdel" - dvs den visar att den gått lite kortare än vad GPS:en visade.
2011 Kia Cee'd SW 1.6 CRDi EX Business ECODynamics, Piston Grey, 128 hk

Re: Dieselförbrukning

100
nu har jag kört upp en tank sedan dubbdäcken kom på.
Tankade 49,33 liter diesel efter att ha kört 812,4 km. Det blir ung. 0,6l/mil. Av det jag kört är ung. 50% stadskörning.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Återgå till "Förbrukning och drivmedel"