Annons

Re: Personbästa och personvärsta

51
Peter skrev:Får jag vara lite småpucko här och fråga om någon mer med 128Hk 2011orna upplever turbon som fullständigt orkeslös? Jag bad dom kolla min samtidigt som dom fixade oljeläckan men hittade inga felkoder. Om jag ligger på femman i 110 och ska göra en omkörning händer inte ett skvatt om jag pressar gasen i botten. Visst att den så småningom klättrar upp i bra hastighet men jag saknar den där feta turbokänslan jag hade i min gamla Volvo. Där bara tjöt det till och så var man om. Känns lite vansinnigt att växla från sexan till fyran när man ligger i 110 för att köra om.
Körde själv en V70 2.4T innan jag köpte Kian och du kan inte jämföra den mot Kian, 1,6L mot 2,4 + en cylinder till.

Kian är en snåldiesel som an får växla mycket med och i volvon kastar man i femman och sköter resten med gasen, det är som natt och dag.
Annons

Re: Personbästa och personvärsta

52
Själv i bilen så drar den ung 0,5. Lätt uppförsbacke så är det väl närmare 0,6 men utför så är den nere ibland under 0,4 och detta är motorväg (115km/h). 80-100km/h ligger jag på ungefär 0,4. Körde igår med full bil dvs 5 vuxna män stressade på motorvägen ungefär 160km/h och då tog bilen ca litern.
Skriv svar

Återgå till "Förbrukning och drivmedel"