Annons
Annons

Re: Personbästa och personvärsta

23
Fler som reflekterat över att förbrukningen gått upp rätt bra när det är så varmt som det är nu 25-30gr.
Den drar minst 1dl mer nu än i vintras. Tror däcken är mer tungrullade än de smalare friktiondäcken jag har plus att Ac verkar ta mer effekt än jag sett på tidigare bilar.
Cee´d Crdi SW-10a

Re: Personbästa och personvärsta

27
Jag kör ju en Hyundai I30 men det är ju eg exakt samma..

Mitt rekord är 0,48 mellan tankningarna och då är det endast laglig körning upp till 100kmh. Annars har jag klarat att köra en sträcka på 10 mil på 0,38 enligt färddatorn. Färddatorn visar för övrigt väldigt exakt vad jag märkt. Mitt värsta är på 0,64 men det var bara i början. För det mesta ligger jag på 0,55 vilket då utgör ganska snabb landsvägskörning samt lite stadskörning. ACn tar förresten rätt mkt har jag märkt.

2010 I30 1.6crdi blue 1000mil

Re: Personbästa och personvärsta

28
Jag måste ju säga att förbrukningen är väldigt jämn. Så som jag kör så har jag vid tankning en förbrukning på 0,55-0,56 varje gång. De gånger som skilt sig från detta är få och då har jag fått en förbrukning på 0,5 och då har det varit långkörning (30+ mil på en tur).

Verkar som det skiljer väldigt mycket från bil till bil, eller om det är från förare till förare. Jag har i alla fall nästan alltid farthållare och håller hastigheten ganska så väl.

Kört 400 mil nu.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010

Re: Personbästa och personvärsta

29
JohanL skrev:Jag måste ju säga att förbrukningen är väldigt jämn. Så som jag kör så har jag vid tankning en förbrukning på 0,55-0,56 varje gång. De gånger som skilt sig från detta är få och då har jag fått en förbrukning på 0,5 och då har det varit långkörning (30+ mil på en tur).

Verkar som det skiljer väldigt mycket från bil till bil, eller om det är från förare till förare. Jag har i alla fall nästan alltid farthållare och håller hastigheten ganska så väl.

Kört 400 mil nu.
Verkar ligga väldigt lika dig. Har oxå kört 400mil. Tycker färdatorn visar runt 90mil för en tank jämnt... :D
Cee´d Crdi SW-10a
Skriv svar

Återgå till "Förbrukning och drivmedel"