Annons

Re: 2012 1.6 128hk crdi hur långt på en tank?

11
tror det fannas någon bugg i den digitala tankmätaren så att den inte visar mer än något på 790km vid full tank.
minns inte var jag läste detta om det var här i detta forum eller uk forum.

men längre än så kommer man, har märkt att när du har mindre än 790 km kvar så börjar den visa rätt annars är den ganska länge fast på 790km kvar.

Ronnie skrev:Jag har tankat fullt, kört ToR Stockholm och några mil där. Denna resa var då ca. 90 mil totalt. När jag kom hem var den inte nere på rött.

En sak som jag inte fattar är att hur lugnt jag än kör, för att datorn ska få en uppfattning om körstil så har datorn aldrig visat att jag kan komma mer än 79 mil max på en tank..
Då ligger snitt på 0,43l/mil-0,48l/mil
Audi A4 Avant -08 diesel 2.0l
Kia Ceéd CRDi SW 2.0l -08 -såld
Annons

Re: 2012 1.6 128hk crdi hur långt på en tank?

12
dell-net skrev:tror det fannas någon bugg i den digitala tankmätaren så att den inte visar mer än något på 790km vid full tank.
minns inte var jag läste detta om det var här i detta forum eller uk forum.

men längre än så kommer man, har märkt att när du har mindre än 790 km kvar så börjar den visa rätt annars är den ganska länge fast på 790km kvar.

Ronnie skrev:Jag har tankat fullt, kört ToR Stockholm och några mil där. Denna resa var då ca. 90 mil totalt. När jag kom hem var den inte nere på rött.

En sak som jag inte fattar är att hur lugnt jag än kör, för att datorn ska få en uppfattning om körstil så har datorn aldrig visat att jag kan komma mer än 79 mil max på en tank..
Då ligger snitt på 0,43l/mil-0,48l/mil
Tack för svaret. Är det en "bug" som går att få bort m.h.a. uppgradering av mjukvara?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: 2012 1.6 128hk crdi hur långt på en tank?

13
nepp inte som jag vet om.

Ronnie skrev:
dell-net skrev:tror det fannas någon bugg i den digitala tankmätaren så att den inte visar mer än något på 790km vid full tank.
minns inte var jag läste detta om det var här i detta forum eller uk forum.

men längre än så kommer man, har märkt att när du har mindre än 790 km kvar så börjar den visa rätt annars är den ganska länge fast på 790km kvar.

Ronnie skrev:Jag har tankat fullt, kört ToR Stockholm och några mil där. Denna resa var då ca. 90 mil totalt. När jag kom hem var den inte nere på rött.

En sak som jag inte fattar är att hur lugnt jag än kör, för att datorn ska få en uppfattning om körstil så har datorn aldrig visat att jag kan komma mer än 79 mil max på en tank..
Då ligger snitt på 0,43l/mil-0,48l/mil
Tack för svaret. Är det en "bug" som går att få bort m.h.a. uppgradering av mjukvara?
Audi A4 Avant -08 diesel 2.0l
Kia Ceéd CRDi SW 2.0l -08 -såld

Re: 2012 1.6 128hk crdi hur långt på en tank?

14
Jag kör en Kia Cee'd SW 1,6 CRDI.

Idag när jag körde hemifrån stod det i färddatorn att jag skulle komma 58 km till tom tank. Jag har ca 28km till jobbet så jag tänkte att jag tankar när jag kör hem. Men när jag hade 56km kvar till tom tank så blev det "- - -". Verkar som den inte kunde känna av hur långt jag skulle komma?

Jag körde då och tankade för jag blev lite nervös att jag skulle få torsk :)
Fick då i 49,7l diesel och hade kört 833km. Bilen är helt ny och har bara gått de milen än så länge :)

Min snittförbrukning ligger på 57l/100mil. Men räknar med att den kommer sänkas ju mer den blir inkörd. Jag kör mestadels bara mellan hem och jobb vilket innebär 90% landsväg/motorväg. 10% stadskörning på sin höjd.
Kia Cee'd Sw comfort -13
Skriv svar

Återgå till "Förbrukning och drivmedel"