Annons
Annons

Re: 1.6 CRDI till att dra husvagn med??

2
Drar hästsläp som väger drygt 1100 kg med hästen i och det tycker jag funkar helt ok. Mycket bättre än att dra med vår andra bil som har lika många hästkrafter men är en 1,8 bensinare som upplevs som mycket svagare och sörplar i sig rejält med bensin med släp.
Ceeden brukar dra drygt 0,8 med släpet på.

1.6 CRDI till att dra husvagn med??

5
En polare med en SW -08 märker inte så stor skillnad på förbrukningen med eller utan husvagn. Det är vad han säger iaf. :)
Han körde runt en månad i Tyskland förra sommaren.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: 1.6 CRDI till att dra husvagn med??

7
Ronnie skrev:En polare med en SW -08 märker inte så stor skillnad på förbrukningen med eller utan husvagn. Det är vad han säger iaf. :)
Han körde runt en månad i Tyskland förra sommaren.
Låter ju bra men kanske inte så verkligt?
Fast full tank kostar ungefär samma varje gång oavsett om man har husvagn bakon eller inte?

Vad jag menar är att drar den 0,5 utan vagn och 0,75 med så är det 50 % mer och det borde väl vara därnånstans man hamnar?
Tesla Model 3 LR AWD
Såld: Kia eNiro Adv Plus Tech

Re: 1.6 CRDI till att dra husvagn med??

9
Hej. Kom hem i lördags efter en tur till Kroaten och Italien. Kört 409.8 mil med 92-95 på farthållaren till 95%.
Har en Hobby 540 UFE -12 med totalvikt på 1500 kg samt takbox (på bilen...). Saker med för 3½ vecka....mycket last.
Bilen snittar 0,9 exakt vid vindstilla 0,82 vid måttlig medvind och 0,97 i måttlig motvind.
Har en Ceed 1,6 -13 sw. Bilen är en riktigt bra dragare. Faktiskt lättare och köra med farthållaren än manuellt.
Kört 13 år ner till kontinenten med skiftande bilar och jag e riktigt nöjd med Kian.
Husvagnen är alltså 7,38 totallängd , karossen 6,12 , 5,89 invändigt, så det e ingen liten vagn.
Vikten sista biten hem från Bordershop skriver jag inget om..........
KIA Ceed SW 2013 sirius silver
Skriv svar

Återgå till "Förbrukning och drivmedel"