Annons

Re: Chippa en 128hkr ceed SW diesel?

71
roddans skrev:har ett racechip till salu som någon är sugen....
Prova Köp & Sälj delen av forumet och tala om vilken årsmodell och motorstorlek den köpts till. Sen tror jag du nog borde nämna var i landet den finns också. Jag skulle inte vara så sugen att köpa något med banköverföring eller Swish av någon som aldrig skrivit i forumet tidigare och i sin första post någonsin vill sälja något. Inget illa menat med det utan jag tror du har större chans att få det sålt om du kan hitta någon som bor i närheten och kan köpa den kontant på plats.

Lägga upp en bild också skadar nog inte heller.
Kia Niro PP2 2017
Annons

Re: Chippa en 128hkr ceed SW diesel?

72
kallt_kaffe skrev:
roddans skrev:har ett racechip till salu som någon är sugen....
Prova Köp & Sälj delen av forumet och tala om vilken årsmodell och motorstorlek den köpts till. Sen tror jag du nog borde nämna var i landet den finns också. Jag skulle inte vara så sugen att köpa något med banköverföring eller Swish av någon som aldrig skrivit i forumet tidigare och i sin första post någonsin vill sälja något. Inget illa menat med det utan jag tror du har större chans att få det sålt om du kan hitta någon som bor i närheten och kan köpa den kontant på plats.

Lägga upp en bild också skadar nog inte heller.


Lungt !!
Förstår va du menar!
Testar köp& sälj!
Senast redigerad av roddans den 31 mar 2015, 21:33, redigerad totalt 1 gånger.
Ceed GT 2015

Re: Chippa en 128hkr ceed SW diesel?

74
Körde med chip från tyskland för ett år sedan o råka ut för 3 överladd under 1 års tid så tog bort det igen.
Kommer kör med chippning inom kort efter så fort bilen tappa grepp fram o antispin gick igång så tändes check lampan o de gick knappt o köra bilen. Fanns tyvärr inget läge på boxen som KCR har på sina så du kan ställa ner eller upp effekten.
Boxen från tyskland skulle ge 30hk till. ska se om jag hittar sidan jag beställt ifrån, så inte fler råkar ut för samma skit.
Kia ceed sw 2011 CRDi 1.6 // http://www.garaget.org/?car=265433

Re: Chippa en 128hkr ceed SW diesel?

75
Khazaztroph skrev:Körde med chip från tyskland för ett år sedan o råka ut för 3 överladd under 1 års tid så tog bort det igen.
Kommer kör med chippning inom kort efter så fort bilen tappa grepp fram o antispin gick igång så tändes check lampan o de gick knappt o köra bilen. Fanns tyvärr inget läge på boxen som KCR har på sina så du kan ställa ner eller upp effekten.
Boxen från tyskland skulle ge 30hk till. ska se om jag hittar sidan jag beställt ifrån, så inte fler råkar ut för samma skit.
Racechip?
Xceed plug in hybrid 2020

Re: Chippa en 128hkr ceed SW diesel?

76
Vad jag hört loggas ingen info som kan avslöja att ett chip suttit i innan man tar bort det och lämnar in bilen...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Chippa en 128hkr ceed SW diesel?

77
Foued skrev:
Khazaztroph skrev:Körde med chip från tyskland för ett år sedan o råka ut för 3 överladd under 1 års tid så tog bort det igen.
Kommer kör med chippning inom kort efter så fort bilen tappa grepp fram o antispin gick igång så tändes check lampan o de gick knappt o köra bilen. Fanns tyvärr inget läge på boxen som KCR har på sina så du kan ställa ner eller upp effekten.
Boxen från tyskland skulle ge 30hk till. ska se om jag hittar sidan jag beställt ifrån, så inte fler råkar ut för samma skit.
Racechip?
Fast Racechip har inställningsmöjligheter på sina så det bör inte ha varit ett sådant.
Kia Niro PP2 2017

Re: Chippa en 128hkr ceed SW diesel?

78
Ronnie skrev:Vad jag hört loggas ingen info som kan avslöja att ett chip suttit i innan man tar bort det och lämnar in bilen...
Det är vad jag hört också och vad t.ex. Racechip påstår om man frågar dem men de är så klart partiska.
Vad kan tänka mig är att man ställer in chippet för nära gränsen så att man får felkoder och skit så kan så klart verkstaden läsa av dem och misstänka något men det ska ju bevisas också. Sen om man har en OBDII adapter så tömmer man ju så klart ev. felkoder själv om det skulle komma några när man "trimmar in" chippet.

Men helt hundra kan man ju inte vara på vad som loggas och inte loggas.
Kia Niro PP2 2017

Re: Chippa en 128hkr ceed SW diesel?

80
Har en 2010 Ceed SW eco crdi 116hp, kört med den billigaste effektboxen från racechip.de, bilen hade gått ca 6000 mil då jag slängde i boxen, var försiktig med inställningarna från början men märkte ingen stor skillnad, vred stegvis eftersom upp boxen på maxeffekt, blev rejäl skillnad på både högre effekt och lägre förbrukning, kör ibland med släp eller husvagn, ingen rök eller blinkande lampor, bor på landsbygden en bra bit ovanför Luleå inåt landet, pendlar dagligdags i snö och slask, har inte märkt någon negativ effekt på varken antisladd och antispinn som en del verkar diskutera här på forumet, nu har bilen gått 14000 mil, gått igenom alla service och besiktningar prickfritt, tycker hittills jag fått mkt "bang for the buck".

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"