Annons

Kia ceed 2011 1.6crdi egr plate

1
Hej.. Jag tänkte blockera egr och fråga om det är någon annan som gjort detta tidigare..
Tänkte blockera precis innan egr ventilen.

Tydligen skall det ge felkoder med allt mellan 1-100 mil.. Men man kan borra ett litet hål och självklart vill man ha så litet som möjligt.. Någon som har testat?
Vet att 8mm fungerar bra
Annons

Re: Kia ceed 2011 1.6crdi egr plate

4
Kör på bara o se om du får felkod. Får du inte så är det bara o gratulera, får du felkod, ta bort plattan o låt Egr fungera som vanligt då borde felkoden försvinna.

Sedan kan du borra hål och testa så.

Annars åk någonstans där dom programmerar bort så det inte kommer någon felkod. Precis som man gör med partikelfilter också ;)

Re: Kia ceed 2011 1.6crdi egr plate

5
ruggedkia skrev:Kör på bara o se om du får felkod. Får du inte så är det bara o gratulera, får du felkod, ta bort plattan o låt Egr fungera som vanligt då borde felkoden försvinna.

Sedan kan du borra hål och testa så.

Annars åk någonstans där dom programmerar bort så det inte kommer någon felkod. Precis som man gör med partikelfilter också ;)

Ok har du testat att plugga själv?

är nog ganska garanterat att man får felkod.. men tänkte börja med 1mm sen 2 sen osv..

vet du någonstans i halland där dom kan programmera bort det samt chippa samtidigt?

Re: Kia ceed 2011 1.6crdi egr plate

6
Nej har ej testat det men hade velat. Har du köpt en platta som du ska sätta mellan eller?

Felkod kanske du får men jag tror inte det kommer göra så att bilen går i limp mode eller fan det kallas..

Nej jag vet ingen i Halland.

Jag tänkte inte på det när jag fick min bil mappad. Men nu i efterhand så hade jag nog sagt att han skulle programmerat bort EGR, DPF och fart spärren. Biljäveln kommer till 200 och stannar där. O då vet jag att den har mer o ge. Visste inte att de hade hastighetsspärr. Läste sen på andra Kia forum att dom har det.

Re: Kia ceed 2011 1.6crdi egr plate

8
Aha okej.

Ja ett trimföretag mappa om min bil.

Kan säga att det kostar ca 5000kr och mappa om bilen.
Steg 1

Vill man samtidigt göra dessa så:
EGR borttagning 500kr
DPF borttagning 1000kr

Sedan har ju vissa bilar tex bluedrive, ADblue osv då är det samma sak där mellan 500-1000kr. Observera detta är om man gör det samtidigt som dom mappar om din bil. Annars andra dyrare priser.

Re: Kia ceed 2011 1.6crdi egr plate

9
ruggedkia skrev:Aha okej.

Ja ett trimföretag mappa om min bil.

Kan säga att det kostar ca 5000kr och mappa om bilen.
Steg 1

Vill man samtidigt göra dessa så:
EGR borttagning 500kr
DPF borttagning 1000kr

Sedan har ju vissa bilar tex bluedrive, ADblue osv då är det samma sak där mellan 500-1000kr. Observera detta är om man gör det samtidigt som dom mappar om din bil. Annars andra dyrare priser.

Är det någon som vet av ett företag i halland?
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"