Annons

Re: Effektbox till kia ceed

71
smocke skrev:
Marcus_Turbo skrev:Brukar man inte säga ca 1000:- hästkraften på en vanlig bensin sugis med? :think: skulle rekommendera "smocke" att leta efter en annan bil om det är mer Hk han är ute efter ;) Finns ju Ceed GT ;) :thumbup:
Jag har precis köpt denna bil! och jag var inte ute efter ett dumt svar som kom ifrån din sida! utan TIPS om det fanns nån effektbox m.m.
Och inte byte av bil! om du ger mig 140 000kr så kan jag givetvis köpa mig en GT om jag säljer min bil!

Jag ville bara höra mig för om det fanns någon möjlighet att ge denna bil en extra push liksom.
Men då vet jag tack!

Ursäkta mig så jävla mycket om du tog illa vid dig! Svaret jag gav dig är vad jag hört tidigare angående att trimma bensin sugisar! Samt svar angående Effektbox till bensin fick du svar på tidigare än mitt inlägg?!
Jag gav dig bara ett (Tips) för vad som skulle möjligt ge dig mera HK och det var att byta bil!
Du har ingen som helst anledning att börja skälla som du gjorde, du fick ett klart tydligt svar/tips från min sida! :wave:
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)
Annons

Re: Effektbox till kia ceed

72
Tycker det är synd att stänga tråden så nu slutar alla att tjafsa.

Signatur "Smocka" taggar ner i sitt ev. fortsatta skrivande, de tongångarna du börjat med är väldigt ovanligt i detta forum.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Effektbox till kia ceed

73
Har en 2010 Ceed SW eco crdi 116hp, kört med den billigaste effektboxen från racechip.de, bilen hade gått ca 6000 mil då jag slängde i boxen, var försiktig med inställningarna från början men märkte ingen stor skillnad, vred stegvis eftersom upp boxen på maxeffekt, blev rejäl skillnad på både högre effekt och lägre förbrukning, kör ibland med släp eller husvagn, ingen rök eller blinkande lampor, bor på landsbygden en bra bit ovanför Luleå inåt landet, pendlar dagligdags i snö och slask, har inte märkt någon negativ effekt på varken antisladd och antispinn som en del verkar diskutera här på forumet, nu har bilen gått 14000 mil, gått igenom alla service och besiktningar prickfritt, tycker hittills jag fått mkt "bang for the buck".

Re: Effektbox till kia ceed

74
kunta skrev:Har en 2010 Ceed SW eco crdi 116hp, kört med den billigaste effektboxen från racechip.de, bilen hade gått ca 6000 mil då jag slängde i boxen, var försiktig med inställningarna från början men märkte ingen stor skillnad, vred stegvis eftersom upp boxen på maxeffekt, blev rejäl skillnad på både högre effekt och lägre förbrukning, kör ibland med släp eller husvagn, ingen rök eller blinkande lampor, bor på landsbygden en bra bit ovanför Luleå inåt landet, pendlar dagligdags i snö och slask, har inte märkt någon negativ effekt på varken antisladd och antispinn som en del verkar diskutera här på forumet, nu har bilen gått 14000 mil, gått igenom alla service och besiktningar prickfritt, tycker hittills jag fått mkt "bang for the buck".
Då måste personen som besiktigat din bil missat att du har trim chip eftersom "man får ej modifiera orignalutförandet" alt gömt den duktigt bra.

Men om man såklart tar av den innan en besiktning och sedan på efter är inget besiktningsmännen kan göra något åt.

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"