Annons
Annons

Re: Ceed 2010

3
Ja just det ja.
1.6 CRDi 115, 115 Hk. Och nu har jag bytt Impulsgivare, vevaxel, men inget hände. Den startar går i 10 sek, sen stannar den och jag får gnugga på startmotorn och vips så startar det och går hur fint som helst.
Så funkar det varje morgon - men sen går den bra. Åsså nästa morgon 10sek, gnuggar startmotorn i ca 1,5min och sen går den som vanligt. nästa morgon 10 sek gnu...
Nån som vet vad felet är ?

Anders

Re: Ceed 2010

7
Hej, har kollat bränslefilter och anslutningarna men inga läckor vad jag kan se. Men den är alltid lättstartad både + och - grader, med då det är minus startar den men om jag startar den 5sek. slår av startar den igen så går den.
Inga felkoder eller ngt sådant.

Man kan bli snurrig av det hela.
Anders

Re: Ceed 2010

8
Hej,
har fortfarande problem.
Bilen startar direkt men efter några 6-8 sek. så böjar han vilja stanna, han hoppar mellan 2-300varv till 1300. Är det minusgrader stannar den, plusgrader då stabiliserar den sig och går hur bra som helt. Men kallgrader då får man, efter den har stannat gnugga startmotorn 1- 1,5 min och går det hur fint som helst.
Vad göra ?
Anders

Re: Ceed 2010

10
Hej,
näe inga felkoder alls! Det kom bara sådär, kallgrader hela vinter och vips så stannade efter 5 sek. fick gnugga motorn i 1-1,5 minuter och då gick han igen. Hen funkar hur bra som helt i övrigt, med slår man av den över natten, lika dant igen.
Har haft den på verkstad där dom bytte Impulsgivare, vevaxel. Allt ok, men dagen efter samma problem.
Anders
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"