Annons

Blivit med Cee'd & Stonic

1
Hallå forumet!

Har de 12 år jag haft körkort haft i runda slängar 50 bilar av varierande kvalité, äldre, nyare, tyska, italienska, franska, svenska, japanska, koreanska i alla färger och former.

Körde tidigare i år en Audi A6 3.2 och en Peugeot 407 SW, två trevliga bilar men Audin var otroligt oekonomisk och puggen var allmänt gammal. Besökte tidigare i vinter samtliga återförsäljare här i Ö-vik och fick absolut bäst intryck av den lokala Kia-återförsäljaren. Framför allt så var säljaren intresserad av att prata med både mig och min sambo.

En Cee'd SW GT-line bokades efter någon veckas betänketid och jag har inte ångrat mig en sekund, man åker mycket bra, är bortskämd med mycket utrustning och är överlag allt det Peugeoten inte var. Efter några veckor kom Peugeoten att bytas in mot en Stonic Advance Plus som sambon fattat tycke för.

Har tidigare lagat och pysslat med mina egna bilar (är i grunden bilmekaniker men är nu kommunal tjänsteman) men lessnade då det dels kostade mer och mer pengar att ha en relativt ny bil som började strula, det känns mycket tryggt med Kias långa garanti och nu blir det förhoppningsvis inga fler byten förrän om 7 år :lol:
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"