Annons
Annons

Re: Kia niro plugg in

2
Grattis till din Niro pluggin! Min är inne på andra veckan nu. Idag lyckades jag köra fram och tillbaka till affären (2 x 3 km) utan att bensinmotorn startade. Tricket är att trycka på "Off" på klimatanläggningen. Kupévärmen går nämligen på bensinmotorn! Men på så korta resor hinner det ändå inte bli varmt i kupén så det är bara dumt att förbruka bensin på en halvljummen bensinmotor. Om det tenderar att bli imma på rutorna kan man slå på vindrutedefrostern 10 - 15 sekunder och blåsa på rejält med luft.

Re: Kia niro plugg in

3
nila skrev:Grattis till din Niro pluggin! Min är inne på andra veckan nu. Idag lyckades jag köra fram och tillbaka till affären (2 x 3 km) utan att bensinmotorn startade. Tricket är att trycka på "Off" på klimatanläggningen. Kupévärmen går nämligen på bensinmotorn! Men på så korta resor hinner det ändå inte bli varmt i kupén så det är bara dumt att förbruka bensin på en halvljummen bensinmotor. Om det tenderar att bli imma på rutorna kan man slå på vindrutedefrostern 10 - 15 sekunder och blåsa på rejält med luft.
Vi har haft våran sen semptember men inte hittat hit förrens nu.
Bra med tips... det tas emot!
Man blir ju nojjig när motorn startar [emoji23].



Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"