Annons

Brist på reservdel

1
Jag håller på att sedan en vecka vänta på en ny säkringsbox till min Ceèd SW - 2013. Den finns inte ens på något centrallager och ska enligt verkstaden, Hedins, Tagene, Göteborg, ta tre veckor att få fram. Hela historien finns att läsa under rubriken "Trasig blinkers" här på forumet. Det finns tydligen en förbättrad sådan säkeringsbox (SJB?) och det är den som väntas på. Är det fler som haft detta problem som visade sig så att nästan allt ljus, färdbelysning, blinkers m. m. försvann? Jag utverkade lånebil så nu blev det inte så besvärligt.
KIA Ceèd SW special edition -2017
Annons

Re: Brist på reservdel

2
Det ska nämnas att det var den "förbättrade" säkringsboxen som beställts och som det var så lång leveranstid på...
Kan inte låta bli att notera att det, i skrivande stund, finns en annons här ovan rutan jag skriver i... för/från just Hedins, där min bil nu står och väntar! Lustigt sammanträffande. Men jag är nöjd med dem. Klarar de att få hit delen och reparera innan jag börjar närma mig sista dag för "årsservicen" (för att kunna hålla fortsatt 7-årsgaranti) som jag bokat annorstäders eller att de ordnar den hos sig...
KIA Ceèd SW special edition -2017

Re: Brist på reservdel

3
Igår fick jag svar att reservdelen skulle komma vecka 727 eller (!?) 728!? Det var ett förvånandenoprecist svar och om den kommer i 728 så har det tagit en månad!? Hedins är dock bra och har, mitt i semestertider, lovat ordna servicen inom utsatt tid! Det tackar man för! Men man undrar ju över KIA:s reservdelshantering..!?
KIA Ceèd SW special edition -2017

Re: Brist på reservdel

4
Plötsligt idag på eftermiddagen ringde Hedins, verkstaden, Tagene, och informerade att bilen var klar!? Mycket glädjande men förvånande. Det kan nämnas att det gick på garantin men det hade kostat nära 7000:- om inte!? Delen, "junction box AS" 3841:- plus arbete m.m. 6807:- ink moms! Det var alltså säkringsboxen och nu fungerade allt!? Tack KIA för den sjuåriga garantin!
KIA Ceèd SW special edition -2017
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"