Annons

Min första KIA

1
Hej alla medlemmar! Jag köpte min första KIA helt ny för drygt en månad sedan; jag trodde jag fick mer för pengarna än hos Toyota. Det enda jag hittills noterat är att Niro är bullrig, drar mer än föregående Prius men har något bättre väghållning. CO utsläppen är också lägre och det var en avgörande faktor. Har någon på detta forum erfarenhet av KIA-försäkring? Jag hör till min förskräckelse att självrisken är 7500SEK! Hur hanterar ni det?
Annons

Re: Min första KIA

2
Har min ceed halvförsäkrad genom folksam, men de delar som går på vagnskada går ju genom kia, så där är det dyr självrisk. Men man kan ju helförsäkra den via sitt bolag, dock ligger ju självriskerna mellan 3000-6000kr på vagnskada även då. Lite besparing kan det ju bli men aldrig billigt.

Jag tog halv och lever med att vagnskada blir dyrt, annars betalar jag ju bara mellanskillnaden via premien varje år iaf då en helförsäkring är dyrare än halv. Hur man än vänder sig sitter röva bak.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Min första KIA

3
Finns mindre aktörer på marknaden som tar din vagnskade,glas självrisk. Har kollat in det bara men inte täcknat ngn ännu. Ngn som har erfarenhet av detta?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"