Annons

God morgon.

1
Tjaah vad skall man säga.
Har under en tid letat en bil som skulle passa, åker idag en Saab 9-5 Aero Kombi -02 med facila 28000 mil på mätaren, dags för begravning.
Bilarna jag kollat på har uteslutande varit Toyota Avensis samt Hyundai i40, båda i kombiversion.

I helgen skulle jag ut och provköra två bilar som jag kollat in under fredagen tidigare, men som alla vet så bakom varje man står en kvinna och rattar. Hur som helst hon skulle få säga sitt i valet utav bil, men med min (o)tur så var båda sålda.. Så vi bestämde oss för att åka hem efter en lätt lunch på Subway.
Tydligen så låg den lokala Kia-handlaren bara ett stenkast från där vi då inmundigade ett skrovmål och vi bestämde oss för att lite snabbt och förutsättningslöst åka dit.
Usch vilken trevlig säljare vi fick prata med, översteg milsvida de två tidigare i kundtillmöteshet (är det ens ett ord??) som skulle kränga bilar jag kollat på.
Vi provade en Kia Ceed CRDI GT-line av 2016 års modell "rallyröd", och där satt jag med två kvinnor i bilen varav den ena min fru den andra min 13 åriga dotter.
Frun hävdade bestämt att Saaben har definitivt gjort sitt och dottern satt lyrisk och sa den här tar vi, i hennes ögon hade jag redan köpt bilen. -"Lämna Saaben och åk hem med denna" var hennes ord.
Och så blev det.. Fast jag köpte mig en GT-line-2017 I Dark Gun Metal.

Det som jag vet att jag kommer sakna är kraften från Snabeln men det var väl skit samma, hela bilen måste gås igenom och har varken tid eller lust. Hoppas den blir stulen och jag får ut en påse chips och en cola på försäkringen. För sälja den går nog inte.
Min nya bil kommer efter de tillval jag gjort att kunna hämtas om ett par dagar, ser fram emot att hämta en bil som inte tillhört någon annan före mig.
Något som jag tidigare sagt att jag aldrig skulle vara dum nog att göra, köpa en helt ny bil, har jag nu gjort.. :)
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"