Annons

SW i Dalarna

1
Bild
Bild
Om bilen:
En av de första SW bilarna med komfortpaketet.
gått snart 5000mil, drar 0,52 genomsnitt.
Xenonkonverterad på hel & halv
Har klippt en älg
1.6 CRDI
Senast redigerad av Morgan den 13 nov 2009, 13:05, redigerad totalt 1 gånger.
Annons

Re: SW i Dalarna

2
Hej,är du nöjd med bilen,själv har jag beställt en ny kia ceed sw med diesel motorn.
Och samma färg som du har på bilen,måste fråga vad är det lägsta du har kommit ner i soppaförbrukning,är själv lite nyfiken bara.
Ha det.

Re: SW i Dalarna

4
Som tur är förde jag logg i början.. jag körde då 3.8mil landsväg + ca 6 minuter i stan. 2 stoppskyltar. 90 väg, med farthållare.


0.58 med dubbdäck och 110mil p mätaren

*update* med 450mil på mätaren drar den nu ca 0,52 i snitt.

*update* med 700mil på mätaren drar den nu 0,51 i snitt

*update* med 2500mil på mätaren drar den nu 0,54 i snitt (gasfoten ?)

Extremaste lågvärdet var från sälen till mora 0.43 liter milen i genomsnitt. DÅ körde jag på ren sport för att få ner det, mycket rull nedför backar och extremt planerad körning. Det är omöjligt att få ner den till detta på vanlig väg.

vid 5 timmars långresa BLGE- GBG drog den 0,49 i snitt.
Nu när jag tröttnat att hålla koll så har jag 0.52 på datorn, inte nollad på snart ett halvår..


** om jag är nöjd, mycket. KÖP.

Re: SW i Dalarna

5
Morgan skrev:Som tur är förde jag logg i början.. jag körde då 3.8mil landsväg + ca 6 minuter i stan. 2 stoppskyltar. 90 väg, med farthållare.


0.58 med dubbdäck och 110mil p mätaren

*update* med 450mil på mätaren drar den nu ca 0,52 i snitt.

*update* med 700mil på mätaren drar den nu 0,51 i snitt

*update* med 2500mil på mätaren drar den nu 0,54 i snitt (gasfoten ?)

Extremaste lågvärdet var från sälen till mora 0.43 liter milen i genomsnitt. DÅ körde jag på ren sport för att få ner det, mycket rull nedför backar och extremt planerad körning. Det är omöjligt att få ner den till detta på vanlig väg.

vid 5 timmars långresa BLGE- GBG drog den 0,49 i snitt.
Nu när jag tröttnat att hålla koll så har jag 0.52 på datorn, inte nollad på snart ett halvår..


** om jag är nöjd, mycket. KÖP.
Mycket imponerande :) Min beställda SW kommer säkert göra mig extremt nöjd. Min kommer ju dock vara i mer stadsmiljö.

Re: SW i Dalarna

6
Jag åker på 0,52 blandad körning med friktionsdäck,och så har bilen gått bara 35 mil,så bilen är ju inte inkörd än.
Så jag är mycket nöjd med det,har själv en kia ceed sporty wagon års-10.
Ha det.
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"