Annons
Annons

Re: Gammal gubbe med första KIAn

3
Det låter bra, tack!

Det tar ju ett tag att "komma in i" ett nytt märke...... känner igen en hel del i Niron från mina två sista BMW, speciellt i 218d Gran Tourer. Tror nog att killarna i München tittat både en och två gånger på KIA-designen när dom knådade till den kärran.

Alla mina BMW-bilar har gått problemfritt, men (som bekant) kan man inte säga att dom strör utrustning omkring sig, som KIA verkar göra ;-)
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA

Re: Gammal gubbe med första KIAn

4
Nu är ju det ena märket ett premiummärke, så att jämföra rakt av blir väl inte rättvist, kanske. :)
Är själv inne på tredje Kian, funderar på Niron när den kommer som puginhybrid. Optiman finns ju redan som plugin, så det lär väl inte dröja allt för länge.

Välkommen till forumet. Hoppas du har nytta av det och att du kan tillföra lite om vad du tycker om din Niro, bränsleförbrukning, utrymme osv.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Gammal gubbe med första KIAn

5
Jag har sedan flera år ett konto hos:
http://www.spritmonitor.de
och just lagt in Niro där, men inte lagt in någon tankning än.

Där finns massor av bilägare med alla sorters bilar - mycket intressant!
Tyskt forum, men som svenskt serveras du på engelska.
Uppgifterna man lägger in där är öppna för alla att ta del av. Skulle någon i detta forum vilja kolla på mig så sök på användare "fullkoll" - that´s me!
Tomt än så länge, men en användare med Niro finns redan: "grossi03" med 300 mil på mätaren........
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"