Annons

TPMS lampan lyser hela tiden, fastän inga sensorer

1
Jag hade 17" original på och inget lös.

Jag har 19" fälgar också men fick sätta 5mm spacers så att oket inte skulle ta i.

Åker hur fint som helst nu men den jäkla lampan blinkar först när man startar den och sedan lyser den konstant. Jag har inga sensorer i dessa fälgarna vilket är väldigt skumt.

Vet nån vad det kan vara och vad jag kan göra för att släcka skitet?
Annons

Re: TPMS lampan lyser hela tiden, fastän inga sensorer

2
Det är just för att du inte har sensorer i fälgarna som lampan lyser/blinkar. Inget skumt alls.
Systemet har satt felkoder på att signalen från givarna inte går fram, på alla hjulen.
Det enda du kan göra för att släcka lampan och få systemet att fungera igen är montera TPMS-givarna i dina nuvarande hjul.
Det finns ingen knapp eller mjukvara tillgänglig för att "släcka skitet". Det är ett lagkrav på alla biltillverkare att sälja bilen med fungerande TPMS-system.

Re: TPMS lampan lyser hela tiden, fastän inga sensorer

4
HellboyElvis skrev:Det är just för att du inte har sensorer i fälgarna som lampan lyser/blinkar. Inget skumt alls.
Systemet har satt felkoder på att signalen från givarna inte går fram, på alla hjulen.
Det enda du kan göra för att släcka lampan och få systemet att fungera igen är montera TPMS-givarna i dina nuvarande hjul.
Det finns ingen knapp eller mjukvara tillgänglig för att "släcka skitet". Det är ett lagkrav på alla biltillverkare att sälja bilen med fungerande TPMS-system.
Det är ingen lagkrav o ha "skitet" i hjulen. Märker bilen att ingen 4 sensorer är aktiva då ska det inte lysa.
Skriv svar

Återgå till "Däck och fälgar"