Annons

Re: Vinterdäck

31
Har kört 50-60 mil med däcken nu. Och om man bortser från att det inte är vinterväglag så var de sköna att köra med. Kanske en aning mer spåriga, de är rätt mycket smalare än sommardäcken, men det är ju så det ska vara.
Runesson skrev:
Peter skrev:Körde med odubbade Continental Conti Viking på förra ceeden.
Bytte till dubbfritt Bridgestone Blizzak i år. 15 tum stålfälg istf 16 tum alu på förra. Gick tyst och stabilt och har fått bra resultat i test.

/Peter
Låter ju bra jag beställde Bridgestone Blizzak med 15 tums alu fälgar till min Kia ceed sw 2011 .Ska vist vara nya möster på dom för i år.Jag ska få dom på fredag.
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com
Annons

Re: Vinterdäck

32
Hej har nu kört lite ca 20mil med dom nya vinter däcken dubbfritt Bridgestone Blizzak 185/65-15 .
Kan bara säga dom går väldigt mjukt och gott och är tystare än sommar däcken.
Ska bli kul att se hur dom är när det blir lite vinter.
hade en opel vectra för et par år sedan och på den hade jag med Bridgestone Blizzak och då var jag jätte nöjd.
MVH Peter

Re: Vinterdäck

33
Kör Gislaved Nordfrost 5 205/50 R17 (dubbade) på 17" orginalfälgar till Pro_Ceed. OK ljudnivå, bullrar mindre än Hakkapelitta däcken (dubbade) som sitter på min Audi A4. Stabila även på barmark, fick lite sämre betyg på ren is i Vi Bilägares test men mycket bra resultat på snö och våt väg. Är hittills mycket nöjd med dessa däck.
KIA Pro_Ceed 2,0 Crdi -08 Black Pearl
Audi A4 Tdi -07 Silver metallic, Porsche 928 GT -90 Dark Blue

Re: Vinterdäck

34
Jaha, då har jag haft mina dubbade 225:or monterade ett tag. Det rullar på bra, inte överdrivet mycket buller. Och det är kul med 17" när man ser en massa plåtfälgar och annat tråk på många andra bilar :)

Re: Vinterdäck

35
Kör Nokian Hakkapelitta (res. f. stavning)
Kör och kör, har lagt dem på bilen ännu, blir på onsdag...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Vinterdäck

36
Runesson skrev:Hej har nu kört lite ca 20mil med dom nya vinter däcken dubbfritt Bridgestone Blizzak 185/65-15 .
Kan bara säga dom går väldigt mjukt och gott och är tystare än sommar däcken.
Ska bli kul att se hur dom är när det blir lite vinter.
hade en opel vectra för et par år sedan och på den hade jag med Bridgestone Blizzak och då var jag jätte nöjd.
MVH Peter
Hej det låter ju bra. Skall skaffa vinterdäck m fälg till min VENGA med dessa dimensioner. Vad fick du ge för dem?
Köpte du både däck och fälg?
MVH Knatte

Re: Vinterdäck

37
Satte dit vinterhjulen idag. Märkligt att inte Kia skickar med ett par rejäla hörselkåpor. För jag har aldrig kört en bil innan som låter så mycket som en Ceed SW med dubbade vinterhjul. Rent förskräckligt, går ju knappast att hålla ett samtal i normal samtalston....
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Vinterdäck

38
Ronnie skrev:Satte dit vinterhjulen idag. Märkligt att inte Kia skickar med ett par rejäla hörselkåpor. För jag har aldrig kört en bil innan som låter så mycket som en Ceed SW med dubbade vinterhjul. Rent förskräckligt, går ju knappast att hålla ett samtal i normal samtalston....
Detta fick vi veta av våran säljare, samt att man själv läst det enligt egen research, så därför är
ett par odubbade friktionsdäck perfekta, speciellt när man inte bor i norrland ;)
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: Vinterdäck

39
Hej allesammans!

Undrar lite över vilka vinterdäck som gäller nuförtiden då jag inte har någon större koll. Är hakkapiilitta fortfarande nr 1?
Finns det några lite billigare alternativ som också håller hyfsad kvalite?
Kommer definitivt köra längre sträckor i vinter så behöver bra grejor med dubb.

Tack på förhand!
Viktor
Skriv svar

Återgå till "Däck och fälgar"