Annons

Re: Vinterdäck

41
Kör Nokian hakkapelitta 3 för tredje vintern.
Högre siffror, högre pris. Inte så stor skillnad på Nokian och Nokian.
Däremot tycker jag Nokian är bättre än andra märken jag haft genom åren.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Vinterdäck

43
Kört Nokian både sommar och vinterdäck de senaste 10 åren och är supernöjd.
Därför blev det 16" alufälg med Hakkapeliitta friktionsdäck (har aldrig kört dubbat) även till Ceeden:) Betydligt tystare än 17" origanalhjulen:)
KIA CEED GT CRDI -2017

Re: Vinterdäck

44
Hej allihop!

Hoppas det är ok att jag skriver i denna tråden. Jag har ju insett att det finns en uppsjö av olika sidor att handla däck från och några måste ju vara bättre än andra och visa bör man säkerligen unvika helt. Någon som har tips?

Däckonline, skruvat.se och dack365 har jag hört ska vara ok, www.tirendo.se/ verkar vara billigt men ingen jag känner har hört talas om dem och då blir man ju osäker...

Det är ju såklart vinterdäck som ska köpas, 4 st hakkapeliitta 7 blir det och nu säger de att det eventuellt blir snö till helgen så nu blev det bråttom plötsligt också...

tacksam för tips!

Re: Vinterdäck

45
Då flikar jag väl in att man ska väl stödja sin lokala däckshandlare?
Att handla däck på nätet innebär väl också att man tar sina nätdäck till däcksfirman lokalt och låter dem lägga på däcken. Eller görs det via nätet det med? :)

Ju mer folk handlar däck på nätet desto färre däcksfirmor kommer att finnas kvar som kan lägga på dem.
Detta innebär väl till slut att de som säljer däck på nätet kan inte fortsätta eftersom de är beroende av att det finns däcksfirmor som kan lägga på dem....
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Vinterdäck

46
Ronnie skrev:Då flikar jag väl in att man ska väl stödja sin lokala däckshandlare?
Att handla däck på nätet innebär väl också att man tar sina nätdäck till däcksfirman lokalt och låter dem lägga på däcken. Eller görs det via nätet det med? :)

Ju mer folk handlar däck på nätet desto färre däcksfirmor kommer att finnas kvar som kan lägga på dem.
Detta innebär väl till slut att de som säljer däck på nätet kan inte fortsätta eftersom de är beroende av att det finns däcksfirmor som kan lägga på dem....
Mycket klok kommentar, detta bör alla tänka på..
KIA Cee´d 1,6 CRDi SW Komfort 2013
Skriv svar

Återgå till "Däck och fälgar"