Annons

19" fälgar på en Kia Cee'd halvkombi CRDI

1
Tjena, köpte ett par fälgar till min Kia Ceed. Däcken är 245/40-19"

Det tar i när jag kör på gupp o så eller om jag svänger typ fullt så hör jag också att det tar i.

Har tom lämnat lite spår på bakfälgarna samt framfälgarna.

Man kan inte sitta fler än två för då tar det i konstant. Men kör jag själv på fin väg så är det inga problem.

Men jag kan ju inte ha det så. Mina funderingar är ifall det skulle funkat om jag hade köpt 225/35-19 däck. Men man kan ju inte "testa" direkt så det känns lite surt om jag dessutom hade lagt ut pengar på dom också.

Kan tillägga att jag har testat lägga gummi mellan fjädrarna men det var ingen höjdare.

Har någon något förslag så skulle jag vara tacksam!
Annons

Re: 19" fälgar på en Kia Cee'd halvkombi CRDI

3
Marcus_Turbo skrev:ja bredare däck än 225 skulle jag nog inte direkt säga att man kan ha på en Ceed tyvärr :|

Körde själv med 225/40-18 o det var väl så tajt det kunde om man skulle få in handen och dem låg perfekt i skärmhuset. Hänger ju på fälgen's ET mått också!
Jag körde tidigare 225/45-18 utan problem. Så nu köpte jag 19 tums fälgar med 245/40-19 och det gick inte o köra riktigt med de däcken. Tog emot ibland. Så nu är dom avkrängda och har beställt 225/35-19. Tror det borde funka utan problem eller hoppas iallafall det iaf.

Berättar sen hur det har gått.. :)
Skriv svar

Återgå till "Däck och fälgar"