Annons
Annons

Re: Musik via USB-kontakten!

22
Beror lite på vilket minne dock.

Kingston Data Traveler Mini tar inte min bil om de är större än 2 GB. Samtliga Sandisks minnen har dock fungerat helt utan problem.
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]

Re: Musik via USB-kontakten!

23
Hej!

Jag är ny här på Forumet, har precis akaffat mig en Kia Sportage.

Köpte ett 8GB USBkort på Teknikmagasinet ett ZAP nanodrive (sjukt litet). Det funkade emellertid inte första gången jag provade. Först formaterade jag om från NTFS till FAT32 med standard allokeringsstorlek, funkade inte varpå jag försökte med en rad olika storlekar och sökte runt på forum mm. Men som sista åtgärd provade jag att gå åt andra hållet gentemot användarmanualen för Sportage vilken stipularar att 512 eller 2048 byte allokeringsenhet ska användas. Då 512 inte går att använda och 2048 inte funkade och inte heller 4096 byte fungarade bestämde jag mig för att gå Bananas :D så jag testade hel enkelt 8192 byte allokeringsenheter. Hör och häpna det fungerade! :thumbup: Kan det vara så att stereon bara klarar ett visst antal allokeringsenheter?

Hur som helst mitt ZAP Nanodrive 8GB USB 2.0 funkade med omformatering till FAT32 & Allokeringsenheter ställda till 32KB.
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"