Annons
Annons

Re: Musik via USB-kontakten!

12
Har köpt ett 16 GB Sandisk Cruzer minne. (299kr på Clas Ohlson). Direkt ur box funkade det ej, då minnet har U3-konfig installerat från start. Men det finns en removal för det, och sedan funkar det bra.

Får först media error i någon sek (när den läser in mapparna?) men sen hittar den allt.

Någon som vet om/hur det går att bläddra mellan mapparna? Nu blir det låt för låt och det är ju lite jobbigt om det är flera hundra låtar i en mapp och jag vill höra något annat album.

Re: Musik via USB-kontakten!

13
lappen skrev:Har köpt ett 16 GB Sandisk Cruzer minne. (299kr på Clas Ohlson). Direkt ur box funkade det ej, då minnet har U3-konfig installerat från start. Men det finns en removal för det, och sedan funkar det bra.

Får först media error i någon sek (när den läser in mapparna?) men sen hittar den allt.

Någon som vet om/hur det går att bläddra mellan mapparna? Nu blir det låt för låt och det är ju lite jobbigt om det är flera hundra låtar i en mapp och jag vill höra något annat album.
Knapparna som sitter bredvid där man spolar och byter låt, på dom knapparna byter du album. om spolknapparna ser ut så här >> så ser knappen för att byta album ut så här >

Re: Musik via USB-kontakten!

14
Tänkte kolla med er övriga här på forumet om ni vet...
Vid USB porten och det andra urtaget ser det som att det sitter lysdioder som borde lysa när man ansluter minnet. I min bil indikeras det endast på displayen en anslutning via USB. Lyser lampan för er när minnet är anslutet, eller finns de bara där för syns skull? :?
[b]Kia cee'd 1.6 EX 2007[/b]

Re: Musik via USB-kontakten!

16
krillesax skrev:Tänkte kolla med er övriga här på forumet om ni vet...
Vid USB porten och det andra urtaget ser det som att det sitter lysdioder som borde lysa när man ansluter minnet. I min bil indikeras det endast på displayen en anslutning via USB. Lyser lampan för er när minnet är anslutet, eller finns de bara där för syns skull? :?
Jag har inga lamport som lyser. Har ett 8gb anslutet men fick bråka med det innan det funkade. Felet var felformatering då tidigare nämnt U3 stöd låg på minnet (även efter en fullständig formatering). Det måste removas först sedan funkar det. Jag vet inte om jag hade orkat med ett större minne då jag tycker det tar lång tid för stereon att läsa in filstrukturen som det är nu...
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2010 KOMFORT

Re: Musik via USB-kontakten!

17
krillesax skrev:Tänkte kolla med er övriga här på forumet om ni vet...
Vid USB porten och det andra urtaget ser det som att det sitter lysdioder som borde lysa när man ansluter minnet. I min bil indikeras det endast på displayen en anslutning via USB. Lyser lampan för er när minnet är anslutet, eller finns de bara där för syns skull? :?
Jag har inga lamport som lyser. Har ett 8gb anslutet men fick bråka med det innan det funkade. Felet var felformatering då tidigare nämnt U3 stöd låg på minnet (även efter en fullständig formatering). Det måste removas först sedan funkar det. Jag vet inte om jag hade orkat med ett större minne då jag tycker det tar lång tid för stereon att läsa in filstrukturen som det är nu...
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2010 KOMFORT

Re: Musik via USB-kontakten!

19
Tycker det funkar bra att spela musik via USB.
Har testat ett 1Gb stick.
Tycker den läser hyfsat snabbt och ljudet är riktigt hyfsat.
Trodde det skulle vara sämre.
Det jag tycker är dåligt är ID Tag'svisningen, jag kör scroll men det är
ändå svårt att se vad som spelas.
Dom borde ha gjort Tagen kontinuerligt "rinnande" i displayen.
Nästa projekt blir att försöka hänga på en baslåda
på lågnivåutgången.
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"