Annons

Frustrerad!

1
Jag hade min Kia Cee'd -11 på verkstad för att montera ledljusramp. Det blev hur bra som helst, förutom att några saker börjat kladda. Kör jag på farthållare och slår på helljuset så avbryts farthållaren, stereon stänger och startar om sig, isg lyser nästan konstant samt att antisladdlampan har tänt sig. Någon som varit med om liknande eller vet hur saken kan åtgärdas?
Annons

Re: Frustrerad!

3
Torgskräck skrev:Åtgärden är väl att åka raka vägen till verkstaden och fråga vad de gjort? förklara att du har massa elproblem efter deras arbete.
+1

Om alla elfel som TS radar upp har börjat direkt efter installationen skulle inte jag säga att det "blev hur bra som helst".
Kia Ceed SW CRDI GT Line -16
Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI -14
Volkswagen Passat TDI 4-motion -08

4
Det låter som om de tagit matningen från säkringscentralen istället för batteriet. Eller jordat dåligt. Något påverkar strömtillförseln helt klart...

Re: Frustrerad!

5
Reklamera jobbet.
Du får kraftigt spänningsfall, det borde du inte få om det är rätt installerat och batteri och generator är schyst.
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver

Re: Frustrerad!

6
Det är kopplat från batteriet, jorden plockas från samma ställe som minus på batteriet är jordat, i chassit.
Problemen kommer och går.
Det jag menade att det blev bra var ljuset, sedan problemen med det andra blev givetvis inte bra.

Re: Frustrerad!

7
Om problemen uppstod i samband med att verkstaden monterade in rampen bör du i vilket fall åka tillbaka. Var det du själv eller en kompis som installerade är det en annan femma. (Jo, jag är läskunnig)

Men är det en ordentlig plus från batteriet, en bra jord för både rampen och relät, samt signalen tagen från rätt kabel vid strålkastaren (och inget annat är rört) borde det inte bli så här. Har hört att vissa fått störningar på radion efter att ha monterat LED ljus, men sådant här generalhaveri ska det inte bli.
Kia Ceed SW CRDI GT Line -16
Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI -14
Volkswagen Passat TDI 4-motion -08

Re: Frustrerad!

8
Freddan82 skrev:Jag hade min Kia Cee'd -11 på verkstad för att montera ledljusramp. Det blev hur bra som helst, förutom att några saker börjat kladda. Kör jag på farthållare och slår på helljuset så avbryts farthållaren, stereon stänger och startar om sig, isg lyser nästan konstant samt att antisladdlampan har tänt sig. Någon som varit med om liknande eller vet hur saken kan åtgärdas?
Gissar att du gjort det på en autoriserad kia verkstad iaf? Då blir det backjobb för dom. Intressant och följa detta och se hur det slutar.
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"