Annons

Byta stereo...

1
För att lyfta upp ett döende forum så skulle jag vilja dela med mig av mina erfarenheter av att byta ut stereon.

Bilen jag började med är en -10, utan bluetooth anslutning.

Stereon jag hade att spela med var en Pioneer AVH-X2500BT, det jag behövde var en dubbel din-ram samt kablage som passar från bil till stereo.

Den butik som fanns mig närmast var BRL som skulle kunna ha "alla delar på en gång", vilket var sant efter ett besök i deras butik. Väl hemma så packade jag upp kartongen med alla delar och ser att detta skall nog fungera.

Efter att ha demonterat bilen på det som sitter runt originalstereon och dragit upp mikrofon samt USB/AUX kablar till rätt ställe, så började jag fundera på hur jag skulle få plats med all dess extra kabel som blir då man försöker koppla på enklast sätt.

Döm om min förvåning då dessa fick rum utan problem bakom stereon utan att behöva bruka våld för att få ihop alltsammans.

Summa av det hela var att jag lyckats byta ut originalstereon mot en eftermarknad på enklast sätt, utan att behöva vare sig svära eller bli arg för att få sakerna att passa.

Kitet som jag köpte var http://www.brl.se/sv/artiklar/installat ... -12-2.html, se till att välja rätt rattstyrning bara.

// H
=== KIA Ceéd sw -10 ===
Annons

Re: Byta stereo...

3
Klart att du får fråga, bara för att jag inte har skrivit något tidigare i detta forum så betyder det inte att jag är helt ny här, jag har nog plöjt genom de flesta trådar här i forumet och de flesta trådar är flera år gamla.

Sen till din fråga, om man läser inlägget så skriver jag att man måste välja rätt rattstyrning, så ja det följde med en modul till rattstyrningen som funkar perfekt eftersom att jag valde att köpa det kompletta kitet.

// H

Re: Byta stereo...

4
Har en sån Pioneer AVH-X2500BT...
Då ska jag nog försöka montera in den i min Ceed...
Sitter i min Omega nu som skall bort. Får köpa till de nya kopplingarna å montera när vädret blir bättre...

Kan man få Kias backkamera att funka till Pioneeren tro?
Kia Soul 1,6 Crdi DCT7 Komfort 2017
Kia Cee´d 1.6 Crdi Executive 2012
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"