Annons

Elfel, hjälp mig!!!!!

1
I natt när jag skulle åka hem från jobbet upptäckte jag plötsligt att jag saknade baklyse, skyltbelysning samt bakgrundsljus på mitt konsolen. I dag upptäckte jag också att jag saknar ljusjustering att instrumenten, p-ljus fram och dimljus fram. Detta är vad jag så här långt upptäckt saknas. Skall även tilläggas att jag fått motorvärmare installerad av bilfirman Bilmetro samt uttag för värmefläkt i kupén. Fläkten har jag själv installerat på höger passagerarsida mot mitt konsolen. Alltså till höger ungefär nedanför växelspaken. Där har jag borrat hål och satt någon typ av expander skruvar för att få den att sitta kvar. Nu undrar jag om om någon känner till om det ligger en massa elsladdar precis där innanför som jag kan ha skadat eller om det kan vara något annat fel. Att få komma snabbt till verkstaden verkar ha sina problem, vill jag ha en lånebil vilket jag behöver då jag har 25 km till verkstaden och jobbar väldigt oregelbundet, får jag vänta till in i oktober. Så nu sitter jag här med en bil som jag inte får köra, i alla fall inte på kvällen och natten. :cry:

Ps. har tittat på säkringarna men det var svårt att begripa sig på manualen. Verkar inte helt stämma.
Kia cee´d SW 1.6 CRDi ECCO 2010
Annons

Re: Elfel, hjälp mig!!!!!

3
Bilen inlämnad till Bilmetro i Gävle. Snabbkoll visar att det inte är något fel på mitt montage av fläkt. Men elfelet bekymmrar killarna. Blir intressant att se vad det är. Någon hjälp från Kia assistsans med hyrbil blev det inte, den gick ju att köra. Även om detta är förbjudet enligt lag. :? Har fått lånat frugans bil, en Golf-99. Den bara går och går. :)
Kia cee´d SW 1.6 CRDi ECCO 2010
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"