Annons
Annons

Re: Centrallåset har slutat fungera

2
förra generationens c'eed hade problem med att tändningslåset kärvade, det "klickade" inte till i låset när man drar ut nyckeln. ett symptom brukar vara att bilen låser men låser upp på en gång, stereon stängs inte av automatiskt när man drar ut nyckeln, samt att innerbelysningen inte tänds fören du öppnar dörren. bilen "tror" att nyckeln är kvar i bilen/tändningslåset, och vägrar låsa pga att man inte ska låsa in nyckeln. något du varit med om?

fungerar låset mekaniskt, alltså låser den hela bilen om du vrider nyckeln i dörren?

testat med alla nycklar? det kan ju vara knappsatsen i en av nycklarna som gott sönder, alt. batteritorsk?

mvh

Re: Centrallåset har slutat fungera

3
Jag monterade en dragkrok med tillhörande elsats speciellt för min bil Cee´d 1.6 CRDi SW 2011. Under arbetet var minuskabeln till batteriet bortkopplad. När allt var klart fungerade inte fjärrkontrollen till centrallåset :( , ej heller låste alla dörrar när man använder nyckeln i dörren. Knappen på instrumentbrädan fungerar. Är det något som skall återställas eller hur får jag igång fjärrkontrollen igen?
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"