Annons

Är du nöjd med din klimatanläggning?

Fungerar perfekt
Antal röster: 79 (68%)
Fungerar sådär
Antal röster: 21 (18%)
Fungerar dåligt
Antal röster: 17 (15%)
Antal röster: 117
Annons

Re: Hur funkar er Klimatanläggning

32
marwar skrev:Jaha, tredje dagen sedan köpet av en vacker KIA Sportage 2,0 CRDI EX 0000 M1. Brrrrrrrrr, jag fryser. AC:n fungerar inte, det kommer bara kall luft. Indikation på överhetting av motorn. Vilken givare/sensor ska man meddela är trasig så man kan snabba på felsökningen.
Skulle kunna vara en ispropp.

Re: Hur funkar er Klimatanläggning

34
Min acc lade av i mars när vi hade någon lagom varm kväll när jag skulle köra hem från jobb :thumbdown:. Efter en dags verkstads besök så kom dem fram till att det var kondensatorn som var kass, så idag den 14/5 bytte dem ut den relativt smärtfritt på garantin :thumbup: Så nu blir det kallt i bilen igen 8-) Man märker fort när man saknar något som man är van vid :P.
Så nu får vi se om det håller 2 år till ;) haha
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

Re: Hur funkar er Klimatanläggning

36
Idag fick jag problem med min klimatanläggning.. -18 utomhus och jag satt verkligen och svettades i bilen under färd. Blåser varmluft så som från en hårtork eller snarare värmepistol. Skruvade ner temperaturen till LOW(15¤) och inte förrän då började den blåsa kallare luft. allt mellan 15,5 och 24 var samma värme. Riktigt irriterande, gött med värme ett tag men inte under flera mil, sen gjorde det inte bättre att rutorna fryst fast i listerna så kunde ej öppna.

//Svettig kille
KIA Sorento XM (R) 2013 http://www.garaget.org/?car=394570

Re: Hur funkar er Klimatanläggning

38
Fungerar sådär...den kyler bra och värmer bra men det går aldrig att hitta någon nivå. Får hela tiden justera...

Min AC tekniker hade aldrig i sina 30år i branschen sett så fruktansvärt dålig kvalitet på slangarna....pinsamt var det nästan.
Senast redigerad av Hybenos den 07 apr 2013, 22:11, redigerad totalt 1 gånger.

Re: Hur funkar er Klimatanläggning

39
vilsezapgbg skrev:Hej jag har en Kia Ceed 08

Min Ac blåser endast in varmluft och det spelar ingen roll hur jag ställer in reglaget på.

och tempen ute kan vara allt mellan -18 till 32 plus inget hjälper!

MVH Pierre
Din ACC är därmed "slut". Har du tur som i mitt fall så var det bara att fylla på den igen. Ingen förstod dock riktigt vart det tagit vägen men tomt var det. Fyllde på i början av förra sommaren och det går ännu.

Ta den till en AC tekniker, provtryck den...är den tät så fyll på den igen bara. Är den inte tät så är det bara att börja leta läckor. Utgår lite från att du inte har garantin kvar för att det bör väl annars bara vara att lämna in den.
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"