Annons

Är du nöjd med din klimatanläggning?

Fungerar perfekt
Antal röster: 79 (68%)
Fungerar sådär
Antal röster: 21 (18%)
Fungerar dåligt
Antal röster: 17 (15%)
Antal röster: 117

Hur funkar er Klimatanläggning

1
Undrar bara om era klimatanläggningar funkar bra på AUTO, eller om den skiljer sig beroende på hur kallt varm det är ute.

Min är helt fucked up. Haft min bil på service 3 ggr eftersom den tenderar att bara blåsa varmluft på alla temperaturer man sätter ovanför LOW. Vilket är grymt irriterande på sommaren och milt irriterande på vintern. Och den slutar aldrig. Det fortsätter bara att komma en svag ström av varmluft tills man tvingas att stänga av klimatanläggningen. Vilket medför igenimmade rutor, då tvingas man köra LOW på fullt blås, och så håller det på. Knappast den HELAUTOMATISKA klimatanläggning man hade räknat med.

3 ggr på service där dom antingen bytt nån jävla tempsensor eller kalibrerat den. Ingenting verkar dock fungera. Orkar fan inte hålla på att lämna in bilen på service mer känns det som, eftersom då försvinner bilen en hel dag och jag är i behov av en bil då jag pendlar till jobbet. Samt att en lånebil hos BEO bilservice kostar 200 för varje servicetillfälle. (undra om man kan utnyttja kia assistans eller kia bilfärsäkring stor bilextra och plocka ut en gratis hyrbil :))

Sen jag köpte min bil för 2 år sen har den varit på service 9 ggr för diverse saker. Driftsäkert exemplar :)
Kia Ceed SW EX 1,6 crdi 2009

utbytt mot en

Kia Ceed SW EX Premium 1,6 crdi 2012 (världens dyraste biltvätt :)
Annons

Re: Hur funkar er Klimatanläggning

3
Upplever ibland att fläktjusteringen knasar sig lite. Förra sommaren så justerades fläkten mellan min och max efterhand som temp. ökade respektive minskade. Anläggningen borde ju klara att hålla temperaturen med ett jämnare och lägre luftflöde.Nu är det snart sommar igen så hoppas på att felet försvunnit. Lämnar man in bilen lär dom väl inte hitta något fel ändå.
2009 Kia Ceed 1,6 CRDI Komfort + Businesspaket

Re: Hur funkar er Klimatanläggning

4
Om jag inte minns helt fel ingår inte klimatanläggningen i den 7-åriga nybilsgarantin.
Har för mig att säljaren sa att garantin på denna är 2 eller 3 år. Hittar inget på KIA:s hemsida som bekräftar detta dock.
Är jag ute och cyklar? Sviker mitt minne mig?
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT

Re: Hur funkar er Klimatanläggning

5
Klimatanläggning? Vad är det? Har väl en för gammal Ceed :(
Men min AC funkar väldigt bra. Tar lite längre att komma ner i temperatur jämfört med den Opel Vectra eller Saab 9 3 Aero vi hade innan....
På Saaben, om man lät luftsrömmen gå i ansiktet, så fick man frostskador, ingen risk med Ceed iaf.

Re: Hur funkar er Klimatanläggning

7
r_o_n skrev:Klimatanläggning? Vad är det? Har väl en för gammal Ceed :(
Men min AC funkar väldigt bra. Tar lite längre att komma ner i temperatur jämfört med den Opel Vectra eller Saab 9 3 Aero vi hade innan....
På Saaben, om man lät luftsrömmen gå i ansiktet, så fick man frostskador, ingen risk med Ceed iaf.
Du har förmodligen ingen komfort?! Klimatanläggningen får man i komfortpaketet

Re: Hur funkar er Klimatanläggning

8
Hej ingensoppa!
Om du har KIAs stor bilextra så har du lånebil och betalar bara 25 % av hyra o milkostnad.
KIA-märkesverkstäderna har tydligen inte koll på vad som gäller!
ingensoppa skrev:Undrar bara om era klimatanläggningar funkar bra på AUTO, eller om den skiljer sig beroende på hur kallt varm det är ute.

Min är helt fucked up. Haft min bil på service 3 ggr eftersom den tenderar att bara blåsa varmluft på alla temperaturer man sätter ovanför LOW. Vilket är grymt irriterande på sommaren och milt irriterande på vintern. Och den slutar aldrig. Det fortsätter bara att komma en svag ström av varmluft tills man tvingas att stänga av klimatanläggningen. Vilket medför igenimmade rutor, då tvingas man köra LOW på fullt blås, och så håller det på. Knappast den HELAUTOMATISKA klimatanläggning man hade räknat med.

3 ggr på service där dom antingen bytt nån jävla tempsensor eller kalibrerat den. Ingenting verkar dock fungera. Orkar fan inte hålla på att lämna in bilen på service mer känns det som, eftersom då försvinner bilen en hel dag och jag är i behov av en bil då jag pendlar till jobbet. Samt att en lånebil hos BEO bilservice kostar 200 för varje servicetillfälle. (undra om man kan utnyttja kia assistans eller kia bilfärsäkring stor bilextra och plocka ut en gratis hyrbil :))

Sen jag köpte min bil för 2 år sen har den varit på service 9 ggr för diverse saker. Driftsäkert exemplar :)
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2010 KOMFORT DRAGKROK SILVERMETALLIC

Re: Hur funkar er Klimatanläggning

9
Nu är det dags igen. Tvingad att åka in på service och kalibrera klimatanläggningen. Fått göra det varje jävla säsong. Och det blir inte ens helt bra.

Om temp utomhus är under 15 så funkar inte det inte att köra på auto. Har man den på 16 t ex så blåser den bara varmluft, och riktigt varm luft. Så jag är tvingad att köra på LOW om jag vill ha lite kyla och sen valfri temp över low som ger värme. Tokmycket värme

Börjar fan tröttna. Säkert 5 gången jag ber dom åtgärda det här. Man kanske ska kräva avdrag på kostnaden man betalade för klimatanläggningen. Eller vad tror ni?
Kia Ceed SW EX 1,6 crdi 2009

utbytt mot en

Kia Ceed SW EX Premium 1,6 crdi 2012 (världens dyraste biltvätt :)
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"