Annons

Är du nöjd med din klimatanläggning?

Fungerar perfekt
Antal röster: 79 (68%)
Fungerar sådär
Antal röster: 21 (18%)
Fungerar dåligt
Antal röster: 17 (15%)
Antal röster: 117

Re: Hur funkar er Klimatanläggning

21
ingensoppa skrev:
tekniker skrev:Anledningen till att era klimat anläggningar inte fungerar som dom ska är ett styrdon som heter Body control modul.....
Detta byts enbart ut om ni själva klagar på att ac:n inte fungerar, finns givetvis andra fel men detta finns på alla ceed med helautomatik acc

Dom bytte förmodligen min eftersom dom bytte ut hela anläggningen sa dom. Blev ingen direkt skillnad tyvärr. Ska lämna in den på service igen nästa vecka och då är det fjärde försöket för dom att åtgärda
Normalt enligt konsumentköpslagen ska man ju kunna häva köp om samma fel uppstår och åtgärdas tre gånger.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Hur funkar er Klimatanläggning

22
ingensoppa skrev:
tekniker skrev:Anledningen till att era klimat anläggningar inte fungerar som dom ska är ett styrdon som heter Body control modul.....
Detta byts enbart ut om ni själva klagar på att ac:n inte fungerar, finns givetvis andra fel men detta finns på alla ceed med helautomatik acc

Dom bytte förmodligen min eftersom dom bytte ut hela anläggningen sa dom. Blev ingen direkt skillnad tyvärr. Ska lämna in den på service igen nästa vecka och då är det fjärde försöket för dom att åtgärda

Bcm modul ingår inte i acc:n igentligen utan det skickar en signal om solljus till acc:n Syntomen när denna är paj är att ac endast fungerar på LOW så be din verkstad som säkert är BEO´s att kolla bcm och photo sensor

Re: Hur funkar er Klimatanläggning

23
Hej Lämnade in min bil idag för kontroll av min acc i autoläge,verkstaden hittade inget fel och påstår att om jag till exempel kör med 16 grader i autoläge när det är 25 grader varmt ute ,räcker inte att jag ställer in temperaturen och trycker på autoläge, utan måste trycka på AC knappen för att få igång kylningen,alltså ac kylning igång hela tiden ,ska det verkligen vara så?enligt instruktionboken det ska räcka med att ställa in temperaturnen och trycka på autoläge och inkoppling och urkoppling av ac kylning sker automatisk.Vad är det som gäller?
Kör en Kia Ceed SW 2010 .

Re: Hur funkar er Klimatanläggning

24
crisar skrev:Hej Lämnade in min bil idag för kontroll av min acc i autoläge,verkstaden hittade inget fel och påstår att om jag till exempel kör med 16 grader i autoläge när det är 25 grader varmt ute ,räcker inte att jag ställer in temperaturen och trycker på autoläge, utan måste trycka på AC knappen för att få igång kylningen,alltså ac kylning igång hela tiden ,ska det verkligen vara så?enligt instruktionboken det ska räcka med att ställa in temperaturnen och trycka på autoläge och inkoppling och urkoppling av ac kylning sker automatisk.Vad är det som gäller?
Kör en Kia Ceed SW 2010 .


Jag har alltid AC på. Även på vintern. Den drar ändå inget extra om den inte behöver användas vilket inte är så mycket under vintern.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2010 PEWTER BEIGE

Re: Hur funkar er Klimatanläggning

25
Slänger in en förfrågan här. har haft min ceed i några veckor nu.har jag min på det kallaste så tycker jag inte att det blir så kallt som det borde eller som jag är van vid ifrån andra bilar. kylan jag är ute efter då är den man typ får frostskador utav =) Ngt fel på min också eller är dom sådana?

Re: Hur funkar er Klimatanläggning

26
kroll skrev:Slänger in en förfrågan här. har haft min ceed i några veckor nu.har jag min på det kallaste så tycker jag inte att det blir så kallt som det borde eller som jag är van vid ifrån andra bilar. kylan jag är ute efter då är den man typ får frostskador utav =) Ngt fel på min också eller är dom sådana?
Min är precis likadan... Kämpar med att få riktigt kallt i bilen men det är näst intill omöjligt :S
Ska forska vidare i detta.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Hur funkar er Klimatanläggning

27
Var det inte i tråden om någon svårhittade givare som det var fel på? Som gör att det inte blir kyla Har för mig jag läst om det på något ställe i forumet. Kolla Stigs inlägg på denna sidan http://www.kiacarclub.se/viewtopic.php? ... vare#p2334 gäller en givare som mäter vattentempen.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Hur funkar er Klimatanläggning

29
bekräftar att min bil inte blir riktit kall (om man jämnför med förra bilen (saab 9.3))
i sommar värme 30grader räcker den till att svalka men vill man ha rikti kyla ur den så de får jag inte.
meddela gärna om det skall vara så eller om det är nåt fel.
annars tycker jag auto läge på acn fungerar bra på min bil.
Audi A4 Avant -08 diesel 2.0l
Kia Ceéd CRDi SW 2.0l -08 -såld

Re: Hur funkar er Klimatanläggning

30
Autoläget fungerar som det ska dok så får man inte den där isande kylan som jag tex hade i Volvon, hade en Kia picanto (tror jag det var) som lånebil idag och det var samma sak med en, kylan alltså.

Hade även en Kia ceed -11 som hyrbil för några mån sedan och det var samma med den.
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"