Annons

Re: Stolsvärme nya ceed sw

11
När jag senast pratade med Hedin, så säger min säljare att de vet om problemet.
De har mätt upp det till 22 grader och det ska vara 28, tror jag han sa.

Jag ville att han skulle återkomma med mer besked om detta (och en del annat), men jag behöver väl knappast skriva att så inte skett?

Men nu är det skönt och varmt i stolen (när solen stått på i skinnet :D )

Ha en fin dag!

mvh Alex
Annons

Re: Stolsvärme nya ceed sw

18
Hej, ville också ställa mig till den skara som är missnöjda med sätesvärmarna i min Kia Ceed Sportwagon 2013.
Den är fullständigt USEL! Har använt en avancerad IR-termometer för industribruk och mäter jag soffan i hemmet så är den 24 grader varm men stolvärmen i bilen på Steg3 blir ca 26 grader!!! Kan inte heller märka någon skillnad mellan steg 1, steg 2 eller steg3. Har varit på Bilpartner där bilen är köpt O dom påstår att den är helt ok!! Har däremot hört från tekniker på annan bilfirma att detta är ett problem som skulle kunna åtgärdas, (tydligen varit uppe för diskussion på någon utbildning) men efter att jag diskuterat med verkmästaren på firman förnekade han att det skulle förekomma någon sådan lösning. Vill Kia inte erkänna att det är ett problem för att slippa återkalla en massa bilar??? Vibilägare har även dom skrivit i sin artikel att sätesvärmare när ett minus! Skärpning KIA gör om O gör RÄTT!

Re: Stolsvärme nya ceed sw

20
Sportwagon2013 skrev:Hej, ville också ställa mig till den skara som är missnöjda med sätesvärmarna i min Kia Ceed Sportwagon 2013.
Den är fullständigt USEL! Har använt en avancerad IR-termometer för industribruk och mäter jag soffan i hemmet så är den 24 grader varm men stolvärmen i bilen på Steg3 blir ca 26 grader!!! Kan inte heller märka någon skillnad mellan steg 1, steg 2 eller steg3. Har varit på Bilpartner där bilen är köpt O dom påstår att den är helt ok!! Har däremot hört från tekniker på annan bilfirma att detta är ett problem som skulle kunna åtgärdas, (tydligen varit uppe för diskussion på någon utbildning) men efter att jag diskuterat med verkmästaren på firman förnekade han att det skulle förekomma någon sådan lösning. Vill Kia inte erkänna att det är ett problem för att slippa återkalla en massa bilar??? Vibilägare har även dom skrivit i sin artikel att sätesvärmare när ett minus! Skärpning KIA gör om O gör RÄTT!
KIA Sverige vet om problemet(har vetat om problemet sedan i våras faktiskt då en här på forumet fick svar att det skulle åtgärdas) och likaså typ alla verkstäder i Sverige....ja utom din då :) , det är bara att boka tid för att byta styrboxarna i båda framstolarna, säger verkstan något annat såga dom totalt och fråga verkmästarn om han är hel i huvudet! :lol:
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"