Annons

Felkod P0047

1
Har en ceed sw -11. Fick denna felkoden på väg till jobbet idag. Har googlat en del och vet därav vad det är ungefär men tänkte kolla med er här inne om ni kanske kan ngt om denna gången?
Annons

Re: Felkod P0047

5
Ingen garanti kvar så auktoriserad verkstad kan åtgärda felet?
Om inte, har du kollat luftfiltret så det inte är helt igensatt.
Mät på solenoiden, motståndet ska vara ca 15 Ohm. Är det ok så stirra dig inte blind på solenoiden, det kan vara annat fel också.
Är slangar och intercooler hela, så trycket inte försvinner ut?
Fungerar turbon som den ska? Axeln snurrar lätt och glappar inte, inga oljud...?
Senast redigerad av SorentoUM den 05 mar 2017, 16:32, redigerad totalt 1 gånger.

Re: Felkod P0047

6
Mätarn har precis slagit över til 15600 mil :(
Alla slangar är kontrollerade och hela. Är lite svårt att kolla intercoolern men jag varken ser eller hör ngt läckage iaf. Hittar inga kabelbrott heller.
Inget glapp i axeln och den snurrar lätt och inga oljud :/

Re: Felkod P0047

7
Edit: Ändrade texten. Mät på solenoiden, ska vara ca 15 Ohm (varierar lite med omgivningstemp).
Prova även sätta ström på den och lyssna om den klickar, och om du kan, känn om luft släpps igenom vid aktivering (prova med blåsmunstycke).

Re: Felkod P0047

9
Var idag hos Kia och körde felkoder. Dom kom fram till det jag redan visste och har skrivit här. Solenoiden är det som får för lite spänning. Vilket borde tyda på kabelbrott så jag lindade upp kabelhärvan idag men kunde inte se ngt uppenbart. Så nu söker jag ett el schema så jag kan mäta kablarna. Är det ngn som har detta tro?
Skriv svar

Återgå till "Problem"