Annons

Tändning / Strömlöst

1
Har en Ceed 2014 med 6000 mil på mätaren!
Ha vid flera tillfällen märkt att inställningarna i radion samt att klockan har återställt sig ( tappat minnet).
Idag när jag skulle tanka slog jag av tändningen till näst sista läget för att ha radion på, då dog all elektronik i bilen!!!
Fick låsa o låsa upp bilen så gick den att starta, detta ha hänt ett par ggr nu!
Någon som vet?
Annons

Re: Tändning / Strömlöst

5
Det är måååååånga gånger som en mekaniker sätter sig och bara kryssar i protokollen utan att kontrollera ens det mest grundläggande.

Mitt bästa exempel var på en volvo verkstad där de bockat i att spolarna på vindrutan fungerade som de skulle, ett av munstyckena var tätt (påtalade att den inte fungerade vid inlämnandet), det andra sprayade så högt att allt hamnade på taket på bilen. Var likadant när jag hämtade bilen.
Man frågade sig direkt, vad mer har de skippat ?

De där protokollen ger jag inte ett piss för ens. När min ceed ska in på första service ska jag be att få vara med, får jag inte det så tar jag en annan verkstad.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Tändning / Strömlöst

6
Det är väldigt vanligt att serviceprotokollen bara bockas i utan att man har kontrollerat.
Jag har själv råkat ut för det. Det är bråttom och ju fler bilar ju mer pengar tjänar man.
Många serviceverkstäder är väl medvetna om att det är svårt för kunden att kolla upp.
Det är ju bara att ta tiden på hur länge de håller på med bilen och jämföra med vad som är gjort på servicen. 1-1,5 tim tog min stora service.
Skriv svar

Återgå till "Problem"