Annons

Re: Det går "troll" i min elektronik

11
Ska kolla upp garantin. Däremot har jag tillfälligt löst problemet. Pratade med en kollega som föreslog att jag skulle rengöra sensorerna. Jag trodde inte riktigt på det eftersom min uppfattning är att en bil är tänkt att brukas utomhus i alla väder men jag gick i vart fall ut och rengjorde dem. Och se, nu blev det som det skulle. Det hörs ett lite längre pip när backen läggs i. Med andra ord tål inte en Kia att bli smutsig vilket är rent beklagligt. Jag önskar inte tvätta bulen i minus eller ett par plus grader.
Annons

Re: Det går "troll" i min elektronik

12
Att det är skit på sensorerna kan du knappast klandra fordonstillverkaren för (oavsett märke). Däremot kan det bero på vilket sätt de är smutsiga, på min Passat tex kopplas sensorerna ut om det tex är packat med snö på stötfångaren.
Kia Ceed SW CRDI GT Line -16
Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI -14
Volkswagen Passat TDI 4-motion -08

Re: Det går "troll" i min elektronik

13
Hade ibland problem med smuts på censorerna på in förra Kia. Löstes enkelt med att jag hade en fibertrasa i bilen som jag torkade av de med. Var det lite is på dom så räckte det oftast med att tina det med tummen.

Jag gör ungefär samma sak med back-kameran på min SW GT-line nu. Fast den är så liten så det blir oftast bara att dra fingret över den när jag går förbi.

Vad jag vet så är det ett generellt problem med många bilar.
IchAG skrev:Ska kolla upp garantin. Däremot har jag tillfälligt löst problemet. Pratade med en kollega som föreslog att jag skulle rengöra sensorerna. Jag trodde inte riktigt på det eftersom min uppfattning är att en bil är tänkt att brukas utomhus i alla väder men jag gick i vart fall ut och rengjorde dem. Och se, nu blev det som det skulle. Det hörs ett lite längre pip när backen läggs i. Med andra ord tål inte en Kia att bli smutsig vilket är rent beklagligt. Jag önskar inte tvätta bulen i minus eller ett par plus grader.
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver
Skriv svar

Återgå till "Problem"