Annons
Annons

Re: ROST?? På en årsm. 2007!

13
Ajajaj, verkar lite illavarslande att så många har problem med rost redan.
Får nog göra en lite noggrannare okulärkontroll på min kärra nästa gång jag tvättar.

Oavsett om det är vanligt eller ej med rostproblem känns det viktigt att vi delar med oss av vilken respons vi får vid kontakt med verkstad/återförsäljare.

Som sagt lite oroväckande att det finns rost på så nya bilar som 2010:or. Värsta rosthögen jag haft var en Ford jag köpte ny 2006, den hade rostangrepp på bakluckan efter 1,5 år. Jag förväntar mig faktiskt mer av KIA:n.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT

Re: ROST?? På en årsm. 2007!

14
Responsen hos Hedins på mina två rostställen är att de blev fotograferade för inskick till Kia och sedan är det upp till dem om det blir garantiåtgärd. Konstigt om det inte blir det.

Så snart så har jag en hellack på bilen. För jag har godkänt omlackering av fram- och bakdörrar p.g.s. av "blästerskador" längs bilens bägge långsidor. Detta godkände Kia förra sommaren, men har inte åtgärdats ännu eftersom de inte har en lösning på grundproblemet (lösningen heter enl. mig bredare stänkskydd bakom framhjulen).
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Problem"