Annons

MOTORLAMPAN BLINKAR

1
Jag och min sambo skulle åka in till stan efter middagen nu ikväll och handla lite gotta.. Men vi kom inte längre än 300m. Upptäcker då att motorlampan blinkar, slår genast av bilen och börjar läsa i instruktionsboken och ser då att en blinkande motorlampa på en diesel kan bero på att parikelfiltret inte kan rengöra sig själv.
V'änder genast hem och ringer kia assistans i hopp om lite råd och hjälp.
En timma senare så ringer dom upp och säger att dom kommer att leverera en BMW 3serie kombi till mig vid 22:00 och att på söndag så bärgar dom min bil till min kia verkstad som ligger 4 mil från mitt hem.

Till min fråga: Är det någon fler som har råkat ut för en blinkande motorlampa?

Man kan i alla fall säga att kia assistans är guldvärt och väldigt lätt att ha att göra med. Så dom ska få ett stort +. Andra gången assistans kommer till hans för mig.
Annons

Re: MOTORLAMPAN BLINKAR

3
lappen skrev:En sak som många nyligen har fått problem när det har varit mkt snörök, är att luftfiltret har satts igen (och motorlampan tänts). Bärgning o byte av filter var standard när snöstormen härjade härom veckan (i Norrbotten).

Misstänke även något sådant. Går luftfiltret på garantin eller får man stå för det själv?
För en månad sedan så fick dom byta bränslefilter och då var det tal om att jag skulle få betala det själv men de slapp jag-

Re: MOTORLAMPAN BLINKAR

5
lappen skrev:solklart garanti. Å det ska det väl inte vara nått snack om med filtret heller?
Håller med.. Och det tyckte hon på kundmottagningen på verkstaden också, den var väl en mekaniker som kanske inte visste vad han pratade om.

Har du behövt nyttja hyrbil?
Jäkligt bra är det då.. SKa få den lvererad till dörren ikväll, verkar dra ut på tiden. Men de kan nog bero på all snörök.
Skriv svar

Återgå till "Problem"