Annons
Annons

Re: Glappande förarstol i längsled..

3
Här kanske är första problemet som faceliften fått!

Var till Verkstad och kollade stolen. Verkar som faceliften har ett någon annorlunda underede.
Min glappar som sagt, verkstaden hade 2st till Faceliftade med samma problem.
Detta fel verkar inte ha funnits på tidigare modeller..

Så ni med Faceliftade 10or, känn efter om det finns nått litet glapp i stolen.
Det finns inte nån åtgärd från Kia än på det, men om fler hittar felet så kommer det gå fortare att hitta en lösning på felt.

Kia ska visst vara väldigt duktiga och lyhörda på ev fel. :D
Cee´d Crdi SW-10a

Re: Glappande förarstol i längsled..

4
En sak att vara lyhörd, en annan sak att göra något. Själv har jag fått blästrade framdörrar, av stensprut. Godkänt av Kia som garantiåtgärd, men de har ingen lösning på det ännu. Fick det godkänt för snart 8 månader sedan...
Så se till att det händer något med era stolar...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Glappande förarstol i längsled..

5
r_o_n skrev:En sak att vara lyhörd, en annan sak att göra något. Själv har jag fått blästrade framdörrar, av stensprut. Godkänt av Kia som garantiåtgärd, men de har ingen lösning på det ännu. Fick det godkänt för snart 8 månader sedan...
Så se till att det händer något med era stolar...
Håller med, gå ihop att se till att de åtgärdar felen så snart som möjligt.

Ska försöka vara saklig och presentera de garantiåtgärder jag haft och tid att få dessa lösta från att jag reklamerat dem. Observera att jag inte vet inte om det är återförsäljaren eller Kia Sverige som är boven i dramat:

1. Trasig ACC - 1,5 år från reklamation till åtgärdat. När jag till slut lyckades få prata direkt med en servicetekniker istället för med en kundmottagare tog det bara 15 minuter för honom att identifiera felet och beställa in nya delar. Visade sig att de i fabrik inte monterat rätt saker/missat en del saker...låter helt sjukt, men det är förklaringen jag fick.

2. Stereo helt död - beställdes en nya stereo direkt vid reklamation och inom en vecka var den monterad. :D

3. Dåligt omlackerade dörrar (ena sidan) redan vid nybilsleverans - ännu inte fixat 2 år efter leverans.

4. Rost på bagagelucka vid sidorna av öppningshandtaget (p g a listen skaver mot lack/plåt) - ännu inte åtgärdat efter 1 år. Alla bilar jag tittat på har samma fel, gå bara in på KVD bilauktioner och titta på anmärkningar på cee'd SW - nästan alla bilar har en kommentar om lackskada/skav på bagageluckan. Åtgärdat på 10' modell???

Näää, nog med kritik. Bara så att alla vet så är jag väldigt nöjd över mitt val av Kia cee'd SW. Det finns ju massor bra saker att säga om bilen, men det är ju saker som alla andra som köpt bilen redan vet om...

Lycka till med att få stolarna fixade (ingen ironi i det)!
KIA cee'd SW 1.6 CRDI Komfort -2008

Re: Glappande förarstol i längsled..

6
Biltoken skrev:Märkte idag att stolen inte sitter stumt, märks att det glappar fram och tillbaka när man hattar runt i stan.

Fler som har detta problem?. Testa genom att ta tag i ratten gunga stolen... :D
Förarstolen på min facelift 2010:a verkar sittat fast.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT

Re: Glappande förarstol i längsled..

7
David skrev:
r_o_n skrev:En sak att vara lyhörd, en annan sak att göra något. Själv har jag fått blästrade framdörrar, av stensprut. Godkänt av Kia som garantiåtgärd, men de har ingen lösning på det ännu. Fick det godkänt för snart 8 månader sedan...
Så se till att det händer något med era stolar...
Håller med, gå ihop att se till att de åtgärdar felen så snart som möjligt.

Ska försöka vara saklig och presentera de garantiåtgärder jag haft och tid att få dessa lösta från att jag reklamerat dem. Observera att jag inte vet inte om det är återförsäljaren eller Kia Sverige som är boven i dramat:

1. Trasig ACC - 1,5 år från reklamation till åtgärdat. När jag till slut lyckades få prata direkt med en servicetekniker istället för med en kundmottagare tog det bara 15 minuter för honom att identifiera felet och beställa in nya delar. Visade sig att de i fabrik inte monterat rätt saker/missat en del saker...låter helt sjukt, men det är förklaringen jag fick.

2. Stereo helt död - beställdes en nya stereo direkt vid reklamation och inom en vecka var den monterad. :D

3. Dåligt omlackerade dörrar (ena sidan) redan vid nybilsleverans - ännu inte fixat 2 år efter leverans.

4. Rost på bagagelucka vid sidorna av öppningshandtaget (p g a listen skaver mot lack/plåt) - ännu inte åtgärdat efter 1 år. Alla bilar jag tittat på har samma fel, gå bara in på KVD bilauktioner och titta på anmärkningar på cee'd SW - nästan alla bilar har en kommentar om lackskada/skav på bagageluckan. Åtgärdat på 10' modell???

Näää, nog med kritik. Bara så att alla vet så är jag väldigt nöjd över mitt val av Kia cee'd SW. Det finns ju massor bra saker att säga om bilen, men det är ju saker som alla andra som köpt bilen redan vet om...

Lycka till med att få stolarna fixade (ingen ironi i det)!

Låter ju som helt sjukaväntetider?. Hur mkt har du legat på?.
Jag som jag brukar göra. Skicka ett mail VARJE dag och ring så ofta du kan!, det är ju inte så jobbigt men väldigt frustrerande för de som får det. Kan ju aldrig vara acceptablet att behöva vänta så länge.. :) .

Ja stolen blir intressant. Mecken jag pratade med verkade jäkligt vettig. Han sa att Kia kommer för eller senare lösa detta. Han hade jobbat med andra märken Saab, cheva mm, där hände det aldrig nått!

Ja vi får se hur detta går, jag lider inte av detta. Det är ett väldigt litet glapp, men tillräckligt att man inte vill ha det...
Cee´d Crdi SW-10a
Skriv svar

Återgå till "Problem"